tisdag 12 maj 2015

Nyheter i The Body Shop Honey Bronze - solsken på flaska

Jag har redan skrivit lite om årets nyheterThe Body Shops populära serie Honey Bronze™. I förra veckan landade själva produkterna hos mig, så nu tar vi ett litet varv till med färgprover!

Nyheten Honey Bronze Tinted Leg Mist (245 kr) är en spray som lovar omedelbar och jämn solkysst lyster till huden. Ingen olja, inget skimmer, inget kladd - bara en naturlig bronsig hudton. Vi får se om jag vågar mig på denna, mina ben skulle verkligen behöva det, men det får ju inte bli för bra....

Tonande ansiktsgelen Honey Bronze Face Gel (195 kr) har en lätt och halvt genomskinlig formula som ger en solkysst matt yta som ser helt naturlig ut. Denna kommer jag att prova direkt! Jag ämnar blanda den i min dagkräm eller foundation för lagom diskret effekt.

Honey Bronze Bronzing Powderen av mina absoluta favoriter i bronspuderjungeln, kommer också i fler nyanser. Dem har jag redan visat här, spana in!

Här ser ni Lip & Cheek Dome, som  från början lanserades med Lily Cole Cruelty Free Make Up. I sommar återuppstår den under namnet Highlighting Dome (135 kr) och beskrivs som ett krämrouge med solkysst glöd och doft av honung. Precis som föregångaren känns de väldigt sköna och skira på huden!

Highlighting Dome finns i tre skimrande nyanser, lämpade till bronsning, rouge eller highlighter. Nedan ser ni dem på min blåvita underarm:

Visst är de snygga! Testas redan idag. Jag återkommer med mer omdömen och åsikter om Honey Bronze-gänget längre fram.

4 kommentarer:

  1. Låter spännande! är det BUS eller smink?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag fattat rätt är det mer att betrakta som smink och "tillfällig BUS", än vanlig BUS :)

      Radera
  2. Åh, de skimriga "domes" ser ju jättefina ut! Speciellt den ljusa!

    SvaraRadera