lördag 21 mars 2015

Vårens kindben med Clinique Sculptionary Cheek Contouring Palette

Våren 2015 bjuder Clinique på nyheter att skulptera fram de perekta kindbenen med. Man kan välja mellan knubbiga kindpennor och tjusiga paletter. Vi tar pennorna först:

Rougepennorna får sällskap av Chubby Stick Sculpting Highlight och Chubby Stick Sculpting Contour. Med dem kan man skulptera i krämform. Pennorna kostar 210 kr styck.


I puderpalettform kommer Sculptionary Cheek Contouring Palettes (345 kr). Visst ser de superfina ut? Paletterna finns i fyra olika färgkombinationer med tre färger i varje. Man kan använda det tre färgerna för skuggning, highlighter och lite rouge, eller blanda dem alla tre. Formulan ska vara lätt att blanda, gåa tt bygga till önskad intensitet och sitt på plats länge. Låter lovande tycker jag.

Jag är nyfiken på vilka fält i dosorna som innehåller skimmer respektive är matta. Hur som helst är jag sugen på en palett eller två. Jag är väldigt förtjust i ansiktspaletter . Det är så smidigt att ha allt i samma dosa, och bra att kunna anpassa och blanda färger efter årstid och övrigt smink.

Färgerna heter Defining Nectars, Defining Roses, Defining Berries och Defining Nudes. Gillar ni ansiktspaletter? Vilken färgkombination blir ni mest sugna på?

Både paletter och pennor finns Cliniques webshop redan nu.

6 kommentarer:

  1. Jag är inte så proffsig i min sminkning så jag har inte haft så mycket "contouring" för mig, utan bara rouge i en färg. Skulle jag välja någon skulle jag ta någon av de brunare nyanserna, rosa passar inte min hudfärg alls. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror dessa kan vara bra nybörjarpaletter om du är sugen på att experimentera lite!

      Radera
  2. Ser intressant ut - speciellt "pennorna".

    SvaraRadera
  3. Hmm, lite knepiga färger för contouring i vissa verkar det som. Bortsett från det ser de jättefina ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir spännande och se dem live!

      Radera