onsdag 25 mars 2015

Gult och grönt till grön onsdag

Även denna veckas grön onsdag bidrar jag med ett öga istället för naglar. Jag har inte hunnit lacka på länge, men lite smink har det blivit, både för att jag har så mycket nytt roligt att testa, och för att ansiktet ändå syns bland alla mössor och vantar. 

Idag vankades det våfflor för föräldrar på föris och jag trotsade kylan och bacillerna med vitaminkicks-smink. Skuggorna är från Yellow Poppy och Pink Poppy Shimmer CubesThe Body Shops vårkollektion Colour Euphoria (färgprover här). Jag hade tänkt fota bara de aktuella kuberna, en ur varje palett, men det glömde jag igen....

Jag tycker sminkningen såg bättre ut IRL, den gröna skuggan som ligger i globlinje och yttre v syntes bättre.

Här ser ni vad jag använde:

På läpparna hade jag självklart ett av Cliniques nya läppstift Clinique Colour Pop Lip Colour + Primersom jag visade tidigare idagnämligen Melon Pop

10 kommentarer:

  1. Färgglad kajal är alltid snyggt-och de våriga färgerna tar verkligen fram det blå i dina ögon. Härligt =)

    SvaraRadera
  2. Älskar att du inte är feg med färg, man blir glad!

    SvaraRadera
  3. Verkligen färgglatt och fint! Måste nog också leka med färg nån dag:)

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt med färg! Jag ska nog sminka mig med gult och lila så fort jag packat upp min samling! :)

    SvaraRadera