fredag 6 mars 2015

Fredagsfavorit: Benefit Powderflage

Snart är det helg igen, men först veckans fredagsfavorit Denna vecka är det en gammal goding som får komma fram i rampljuset, nämligen Benefits Powderflage. Jag har haft den sedan bloggens barndom, 2009. Såhär skrev jag då: 
Sedan jag fick Powderflage i min ägo vill jag absolut inte vara utan den. Den lilla rosa bollen håller precis vad Benefit lovar: den ljusar upp, trollar bort linjer (jag har faktiskt några under ögonen) och framför allt; den håller vanlig concealer på plats. Boi-ing+Powderflage=magi. Jag använder den också till att highlighta (o ja, det är ett verb) lite i inre ögonvrån och även under brynbenen. Borsten som följer med är också helt ok enligt mig, den sprider ut pudret perfekt. Jag har försökt ta före/efter-bilder, men jag lyckas inte visa Powderflages storhet. Pudret är så otroligt finmalt att man inte alls kan se det på, det är så nära trolleri man kan komma! Om jag har glömt den känner jag mig grådassig hela dagen.
Det mesta stämmer fortfarande, möjligen har jag fler linjer under ögonen nuförtiden... Jag använder inte Powderflage dagligen nu, men varje gång jag tar fram den inser jag storheten. Mitt enda önskemål är en smidigare förpackning, så att man orkar toppa concealer med det rosa pudret även till vardags.

Har ni testat Benefit Powderflage? Använder ni någon liknande produkt? Berätta!

6 kommentarer:

  1. Är det som ett löspuder? Jag håller på att testa ett löspuder från ett annat märke just nu och jag är.... förtrollad! Det är heeelt suveränt. Visar snart, men jag misstänker att du vet vilket jag menar. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, extremt finmalt löspuder!

      Det blir jättespännande att läsa hos dig sen :)

      Radera
  2. Så synd att dom inte har kvar det i sortimentet längre :( Jag använder det ljusaste av pudren i min Hourglass-palett för att sätta concealer, funkar perfekt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättetrist! Jag märkte det dessutom inte förrän jag redan skrivit inlägget... Ska hålla hårt i min lilla burk. Tur att en sån produkt inte precis blir gammal!

      Åh, Hourglass-paletten! Den verkar verkligen fin!

      Radera
  3. Åh, detta skulle man ha vissa dagar. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en räddare i nöden :)

      Radera