torsdag 12 mars 2015

Nyheter från Clinique: Anti-Blemish Solutions Cleansing Gel och Anti-Blemish Solutions Deep Cleansing Brush Head + swatches på Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40

Nu ska vi äntligen ta en noggrannare titt på vad som gömde sig i senaste söta utskicket från Clinique! Nya BB-krämen Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40 har jag redan skrivit om här, så vi går direkt på rengöringsduon. Den består av Clinique Anti-Blemish Solutions Cleansing Gel och Anti-Blemish Solutions Deep Cleansing Brush Head. Duon tar bort smuts, olja, orenheter och de bakterier som orsakar acne. De ska rengöra skonsamt utan att torka ut för mycket eller irriterar redan irriterad hy med orenheter.

Anti-Blemish Solutions Cleansing Gel (230 kr, 125 ml) innehåller salicylsyra, acetylglucosamin, sjögräsextrakt som reducerar överskottssebum och koffein, sackaros och gentiana för att lugna huden. Hyaloronsyra och glycerin står för återfuktningen. 100 % parfymfri och allergitestad, som vanligt med Clinique. Tummen upp för det!

Anti-Blemish Solutions Deep Cleansing Brush Head (185 kr) är ett löst borsthuvud man kan köpa till sin  Sonic System Purifying Cleansing Brush. nya borsthuvudet ger helt enkelt djupare rengöring än det vanliga gröna. Jag ämnar testa även om det inte är specifikt för min hudtyp. Jag tror att det kan fungera ändå, lite djuprengöring är ju aldrig fel! 


Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40 har jag som sagt redan skrivit om här, men nu passar jag på att bjuda på en swatch eller färgprov också. Nyansen Light är som synes ganska varm i tonen (bra, tycker jag!), men inte jätteljus. Eftersom jag troligen kommer att testa BB-krämen mest för kombinationen icke portilltäppande solskydd + lite smink tror jag att nyansen kommer att funka, iallafall till sommaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar