lördag 14 mars 2015

Fyra favoriter från The Body Shops hampa-serie

Idag ska vi kika på fyra favoriter från The Body Shops hampa-serie, men det kanske framgick redan i rubriken... Nåväl här är de:
  • Hemp Intensive Hand Butter (100 ml, 140 kr) utlovar 
handlyx med smörigt krämigt handsmör som sa göra omedelbar skillnad på torra händer – och fortsätta verka i upp till 24 timmar. Den är verkligen så bra som utlovat och har egentligen bara två brister, burken och doften. Jag har tyvärr svårt för doften på hela serien och det gör att burken bara används vid kris. Men då är den himla bra...
  • Hemp Foot Protector (100 ml, 130 kr)
 är enligt pressinfon en rejäl fotkräm som gör underverk för riktigt torr hud. Verkar fuktighetsbevarande och vårdande på torra och sträva fötter och mjukgör på lång sikt. Här har vi en toppenprodukt! Jag har sällan stött på en bättre fotkräm och dessutom maskerar en fräsch mintdoft den mesta hampa-lukten. Full pott, det gäller bara att lyckas hitta tid att smörja in fossingarna så är nog torra fötter ett minne blott.
  • Hemp Lip Protector (4,2 g för 75 kr)
 ska vara ett intensivt mjukgörande läppbalsam för supertorra läpparna. Det lilla stiftet blev en omedelbar följeslagare i jackfickan. Det har räddat både mina läppar och tvååringens kinder och läppar mången kall vintermorgon. Det fick minsann följa med till BB också, ett ärofyllt uppdrag då torra läppar är extra jobbigt när man föder barn.
  • Bästsäljaren Hemp Hand Protector (100 ml, 130 kr) en intensivt fuktighetsbevarande och mjukgörande handkräm för torr hud. Också bra, men samma problem med doften. 
Vad tycker ni om The Body Shops hampa-serie? Några speciella favoriter?

2 kommentarer:

  1. Tyvärr så har den inte hjälpt mina fötter ett dugg. Tvärtom så blev dom ännu torrare. Doften är hemsk och det är ju lite trist. Oljan verkar vara bra. Jag har fått den på nagelbanden efter att jag gjort naglar.
    Annars är Almondserien väldigt bra. Jag har inte haft en självspricka på mina fingrar sen jag började med den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Almond-serien är min favorit! DEN luktar gott :)

      Radera