onsdag 18 mars 2015

Tangle Teezer

Kommer ni ihåg hårborsten Tangle Teezer som var så hypead för några år sedan? Jag har inte testat den tidigare, men fick hem ett gäng häromdagen. Ni ser Aqua Splash (ca 179 kr), en ihålig variant som ska användas på vått hår, The Original (ca 149 kr) och nya (?) varianten Compact Styler (ca 199 kr).

Här ser ni de olika modellerna. Jag har egentligen inte mer information att komma med, men är nyfiken på era erfarenheter. Har ni provat någon Tangle Teezer? Gillar ni dem? 

Detta med att borsta vått hår känner jag mig skeptisk till. Jag har hört av min frisör att det sliter oerhört på håret. Jag testade den neoniga The Original och den var väldigt bra på att reda ut håret. Jag tror dock inte att den är något för mig, för den redde ut för mycket, mitt hår blev för rakt med för mycket volym. 

Compact Styler (den guldiga) verkar både snygg och smart. Den har ett lock så att själva borsten inte trasslar in sig i annat i väskan.

I utskicket fanns också dessa hårsnoddar à la telefonsladd. Jag provade som hastigast. Den satt väldigt bra, men är ju inte vidare snygg. I hästsvans funkar det, men i änden på en fläta blev det lite hårt och obekvämt om man lade sig ned. Kanske är de bra om man vill undvika hårsnoddsmärken?  Hrm, jag verkar vara lite för konservativ för detta... Någon annan som gillar Invisibobble?

19 kommentarer:

  1. Jag borstar aldrig håret (förstör lockarna) så tur att jag inte var den som fick hem fyra olika borstar :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra! Jag vill göra så, mina är fina när håret har självtorkat, då borstar inte jag heller, men efter sömn slutar de vara snygga. Dessutom hänger de ut sig en del, jag har nog helt enkelt för långt och tungt hår...

      Radera
  2. Det där med att det ska vara så dåligt att borsta blött hår gör mig konfunderad. För hur gör man om man inte ska borsta det när det är blött? Mitt hår tar kanske tre timmar på sig att torka om jag låter det självtorka och då är jag ju på jobbet för länge sen - ska jag alltså vänta med att borsta håret tills jag är på jobbet? Och om jag skulle föna det torrt - inte kan jag föna det innan jag borstat igenom det? Skulle kännas helkonsigt.

    Nä, jag fortsätter nog att borsta mitt när det är blött - men försiktigt såklart. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att veta :) Beror på tvättrutiner kan jag tänka mig... Jag tvättar väldigt sällan och oftast på kvällen, så då blir det borstning lite längre fram.

      Men då kanske vattenborsten kan vara något för dig :)

      Radera
  3. Jag har tre tangle teezers o älskar dem. Borstar alltid håret när det är vått, man får vara lite försiktig bara. Om mitt hår fick torka utan att borstas först skulle det bli skatbo av alltihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att du gillar dem! Det är så olika hur hår blir av självtork!

      Radera
  4. Nä, vågar inte hellér borsta håret blött. Jag fönar mitt hår torrt, reder ut med fingrarna om det behövs, och borstar när det är torrt. Och jag har ett enormt skatbo med tjockt långt hår på huvudet, det går det med :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Reda ut med fingrarna gör jag också ibland, det blir lite lagom utrett då tycker jag.

      Radera
  5. Jag gillar Tangle Teezer, får så himla tovigt hår så den var som sänd från himlen när jag fick den av min sambo (han hade väl tröttnat på att jag fick ett psykbryt på mitt hår varje morgon). Efter dusch borstar jag alltid blött, instämmer med Anne här - hur tusan gör man annars? Har borstat blött i snart 24 år nu iaf så lär fortsätta med det :D Om inte annat så är åtminstone Tangle Teezern betydligt skonsammare än vanlig hårborste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske nya våtvarianten kan vara ngt för dig också :)

      Radera
  6. Jag tycker tangle tezzer är jätte bra, använder bara de och en bredtandad kam :) Älskar dom snoddarna, trodde inte alls att dom skulle funka bra men det gör dom

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAg får väl ge de där snoddarna lite fler chanser då :)

      Radera
  7. Hi there, I saw here each and every blog comment of all you ladies. I have some products regarding to your hair and beauty care. These are Affordable Hair Products and Hair Brands Online. Go ahead and try something new form the website.

    SvaraRadera
  8. Jag borstar bara håret innan tvätt, lockarna försvinner. I vått hår reder jag ut det med kam, gelé i och sedan får det självtorka. Vilket tar jäkligt lång tid, ursäkta ordvalet.
    Men jag tänkte köpa en sådan borste till dottern, som visserligen inte har hår ner till midjan längre, men behöver en ändå tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De verkar vara väldigt bra till barn! Min tvååring har en hel del lockigt och inte helt "pojkkort" hår, så han behöver borstas, men det gillar han inte...

      Radera
  9. Jag har tre stycken och tycker att de är bra för utredning. Min fina häst hade förresten också en, hennes var finast, den var lila med glitter:) däremot tror jag inte alls på att de skulle slita mindre på håret än en vanlig borste, isf tror jag att en mjuk borste av naturhår är bäst. Jag borstar för övrigt alltid mitt hår när det är blött, bryr mig faktiskt inte om ifall det sliter, det är totalt osmidigt att låta bli tycker jag. Men jag har ju inte ditt fina lockiga svall heller:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kul att Noblezze haft en :) (om det är just hon?)

      Kan tänka mig att rakare hår behöver mer borstning. Men det är så blankt och fint så det verkar ju verkligen inte fara illa :)

      Radera
  10. Hehe, vad du lär mig mig en massa om skönhet Kerstin... Jag är numera duktig och använder ansiktskräm istället för vanlig lotion i ansiktet (även om jag slarvar och nog använder dagcreme på natten), men håret borstar jag blött med en H&M borste... Kanske ska bättra mig och köpa en såndär finborste så att du slipper skämmas över mig. ;) Kram! /Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra jobbat med hudvården Kicki ;) Du får förse dig lite i mina gömmor nästa gång vi ses. Snart, hoppas jag! kram!

      Radera