onsdag 4 mars 2015

Babybox från Apotek Hjärtat och Lloyds Apotek

Jag har nyligen kommit iväg för att hämta två olika babyboxar, och tänkte visa vad som är i dem just nu. Alltid kan det hjälpa någon! Apotek Hjärtats innehåller betydligt mer både prylar och rabatter än den från Lloyds Apotek, vilken tur att man ändå kan fånga in båda (se respektive hemsida föra att hämta egna boxar). Ett tips är att skaffa lådorna redan när man är gravid, så man inte köpa saker som man ändå får i boxen, eller missar rabatter. I båda boxarna finns där exempelvis rabatt på bröstpump från Medela (300 kr rabatt på elektrisk hos Hjärtat och 100 på manuell, 75 kr på manuell hos Lloyds), och det är ju inte så dumt om man inte redan har en sådan.

Här ser ni innehållet i boxen från Hjärtat. Plåster, tops, napp från Tommee Tippee, våtservetter, en fin pumpflaska med ACO MiniCare och annat smått och gott. Leksaken är jag lite besviken på, den är inte så färgglad och kontrastrik som behövs för bebisar. Pysventilen har vi inte hunnit testa än, men det behövs nog dessvärre eftersom Lillebror har en del ont i magen.

Informationsbroschyr, en massa fina rabatter och prover från Multi-Mam, Bepanthen (bäst!) och Sophie la Girafe BabySophie La Girafe-produkterna har jag testat tidigare, de är verkligen kanonbra (följ länk för recensioner).

 Söt låda från Lloyds!

Babytandborste, Vi Föräldrar, Mam-napp, amningskupor, mjölksyrebakterier till mamman (?!) och en mycket trevlig tub Body Wash från Estelle & Thild  som jag råkade vänta uppochner på bilden. Den är helt klart det bästa i boxen, bra till resor! 

Favoriten 2 in 1 Blemish Treating Moisturiser från ACO är ett trevligt reafynd från besöket på Lloyds, en bra bonus för mig och det apoteket, jag brukar inte ta mig just dit annars, men nu fick de sälja något till mig.

Som ni ser får man ganska mycket mer i Hjärtats box. Toppen med våtservetter både till ansiktstvätt och blöjbyte och fullstor ACO-kräm alla topsen. Även proverna och rabatterna är bättre. 

Om man skulle önska mer av boxarna tycker jag att de vore kul även med någon handkräm och kanske lite lyxig hudvård till mamman, iallfall någon prov. Eller varför inte lite vitaminer eller någon produkt till de nedre regionerna? Sen kan jag tänka mig att alla amningsgrejerna känns lite trista om man falskmatar. Kanske kunde där varit med en flaska eller något flasktillbehör? *gratis tips till apoteken* Har ni fångat in fler babyboxar? Tipsa gärna i kommentarerna!

4 kommentarer:

  1. Väcker minnen, vi fick en massa olika tygkassar med blöjor, våtservetter o Idominsalva o sånt när vi fick barn.

    SvaraRadera
  2. Plus dem du nämnde så fick jag box från baby to be , och libero box som är inte samma som väskan man får på bb, bestälde de via hemsidn

    SvaraRadera