tisdag 17 mars 2015

Nytt från L300: CC Cream och Micellar Cleansing Water

Här ser ni två nyheter från L300 som anlände för testning häromdagen, nämligen Micellar Cleansing Water 3 in 1 och CC Cream 7 in 1. Extra kul med ansiktsvattnet, jag var precis på väg att haka på trenden med micellärvatten och funderade på vilken sort jag skulle köpa. Nu är frågan löst, jag testar detta först! 

L300 Micellar Cleansing Water 3 in 1 (200 ml, 59 kr) ingår i  populära hudvårdsserie Intensive Moisture. Ansiktsvattnet ska ta bort smink och orenheter från huden samtidigt som den återfuktar och fräschar upp. Micellar Cleansing Water kan antingen användas som ansiktsrengöring eller som ett uppfriskande ansiktsvatten och behöver inte sköljas av. I pressinfon står inget om hur det fungerar, men visst är det så att rengöringen sker med hjälp av laddade partiklar som suger åt sig smutsen? 



L300 CC Cream 7 in 1 (129 kr, 50 ml) lovar jämnare hudton, att minska ojämnheters synlighet och att göra fina linjer mindre synliga. Resultatet ska bli en jämn återfuktad hy med naturlig lyster. Produkten är oparfymerad, fri från parabener och mineralolja. Innehåller SPF 15. Låter lovande! Oklart om den finns mer än en nyans, färgen jag fick ser ni här intill. Den verkar passa mig.

L300 säljs exklusivt på apotek.

4 kommentarer:

  1. Yes! Micellarvattnet "lyfter" bort partiklar. Jag har det från Garnier och det är super :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste föregripa recensiionen lite och berätta är jag är ganska hooked redan nu :)

      Radera