torsdag 19 mars 2015

Recension: Cliniques Foaming Sonic Facial Soap

Recensionsdags för Cliniques förra tvättnyhet Foaming Sonic Facial SoapFoaming Sonic Facial Soap (195 kr/150 ml)är en uppdaterad version av klassiska rengöringen i tresteget, anpassad för Sonic System Purifying Cleansing Brush. Denna flytande ansiktstvätt innehåller skonsamt rengörande kokosolja, sakaros och koffein som lugnar och glycerin som förhindrar uttorkning. Rengöringen bereder väg för kommande återfuktning samtidigt som den hjälper borsten att avlägsnar smuts, döda hudceller, torrflagor och överskottssebum samt djuprengör t-zon och porer. Den är oljefri och "non-acnegenic". Passar alla hudtyper. Lovar omedelbar effekt med förnyad lyster.

Jag har testat ett bra tag med min ansiktsborste. Man blir verkligen ren, nästan lite "squeeky clean". Allt smink försvinner i ett nafs och huden känns väl rengjord och lätt exfolierad av borsten. Jag brukar använda Facial Soap Mild, och den är lite mildare. Har man riktigt känslig eller torr hy ska man nog vara lite försiktig med Foaming Sonic Facial Soap, men jag gillar min och kommer att fortsätta att använda den.

Foaming Sonic Facial Soap är naturligtvis 100 % parfymfri och finns i butik och i Cliniques webshop.

4 kommentarer:

  1. Nu var det väldigt länge sen jag använde hudvård från Clinique men jag har ett minne av att jag tenderade känna mig väldigt squeeky clean av den. Men det kan ju ha varit för att jag använde en onödigt stark variant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att välja efter rätt hudtyp!

      Radera
  2. Verkar perfekt de dagar man har haft mycket makeup!

    SvaraRadera