torsdag 7 mars 2013

The Body Shop Cruelty Free Collection by Leona Lewis

Den 4 april presenterar  The Body Shop Cruelty Free Collection by Leona Lewis i samarbete med just sångerskan Leona Lewis. I ärlighetens namn känner jag inte till henne alls, men jag gillar verkligen promobilden ovan. Härlig sminkning! Nu ska vi kika på pudelns kärna, nämligen paletterna:

Till ansiktet kommer de två måste-ha-dyrgriparna Shimmer Palette (295 kr) i Bronze respektive Blush. Bronze i den varmare färgskalan ser ut att vara perfekt som solpuder och highlighter, medan kallare Blush passar bäst som rouge. Jag skulle mer än gärna köpa båda!

Till de söta paletterna kommer en lika söt borste, Blusher Brush (195 kr). Enligt Leona Lewis själv i pressinformationen ska den vara perfekt att skulptera med färgerna i  Shimmer Palettes. Själva borsten är naturligtvis gjord av 100 % Cruelty Free syntetborst. Tidigare föredrog jag själv naturligt hår, men efter att ha provat en del borstar från bland andra TBS har jag helt ändrat uppfattning. Syntetborst ftw!

Bland sminket finns också fyra läppglans i tub i färgerna Coral, Bronze, Petal, Fuchsia (155 kr). Som ni vet är inte läppglans helt min tekopp, men skulle jag välja tycker jag att Coral frestar mest. Vad tycker ni om Cruelty Free Collection by Leona Lewis? För min del är det utan tvekan paletterna som väcker mest habegär.

Psst! Visste ni att The Body Shop har startat en egen blogg fylld med skönhetstips och inspiration? Den heter Beauty With Heart och ni hittar den här.

4 kommentarer:

  1. Paletterna och borsten är ju bara för snygga!! Borsten framförallt.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker förpackningarna är söta :) borsten ser ju väldigt fin ut med :)

    SvaraRadera
  3. Längtar efter denna kollektion :D

    SvaraRadera