måndag 11 mars 2013

Räddaren i nöden för amningshyn (och annan torr hy)

Jag köpte min flaska av Nutriganics Drops of Youth Serum från The Body Shop för ett bra tag sedan. Av någon outgrundlig anledning tog det sedan ett tag innan dropparna blev helt införlivade i min hudvårdsrutin. Nu använder jag dem flitigt och kan inte tänka mig att vara utan. 

Min yttorra blandhy törstar efter fukt, men är samtidigt känslig för tyngre grejer. Krämer och serum som är för rika leder lätt till igentäppta porer och trist blänk för mig. Nu när jag ammar blir jag torrare och stramare än någonsin (särskilt nattetid), och då är det just detta serum som räddar mig.

Det säljs en flaska Nutriganics Drops of Youth Serum (30 ml 375 kr) varje minut i världen, och jag förstår varför. Utan att kännas de minst tung eller fet får man fukt och lyster som aldrig förr. Torrhetslinjer slätas ut och huden ser jämnare ut. Jag låter kanske frälst, men det är för att jag är det. Jag gillar också att man verkar kunna kombinera serumet med vilka andra produkter som helst. Faktum är att jag till och med gillar förpackningen, trots att det är en glasflaska. Om ni ännu inte provat - gör det!
Betyg: 5 av 5

14 kommentarer:

  1. Tänk att just denna har jag stående i badrumsskåpet, i väntan på vakennätter och torr amningstorr hud! Kul och höra att min tanke kommer fungera :)

    SvaraRadera
  2. Jag har varit nyfiken på denna länge nu. Kanske borde slå till :)

    SvaraRadera
  3. Jag har bara läst gott om den produkten så förr eller senare köper jag mig en flaska!

    SvaraRadera
  4. Jag slog också till på en flaska för ett tag sen och är helt kär i den nu! Huden blir så mjuk och len så jag trodde inte det var möjligt.
    Jag är så torr att jag nästan kan smörja in mig med vaselin i ansiktet, så jag har den här mellan ansiktskräm nummer ett och två, och numera är min hud mycket gladare på mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ,den är helt fantastisk! Det verkar ju dessutom lite som att all annan hudvård automatiskt blir bättre i kombination med denna.

      Radera
  5. Jag har kikat på den här så länge så länge men nu övertygade du mig. När mitt nuvarande serum är slut så blir det är flaska Drops of Youth!

    SvaraRadera
  6. Har också den här, gillar den skarpt. Det enda minuset tycker jag är att pipetten är så okänslig. Är din det med eller har jag fått ett måndagsexemplar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min är bra att dosera med. Kanske är det ett måndagsex du råkat på...

      Radera
  7. den där är verkligen toppen!!

    SvaraRadera