lördag 30 mars 2013

Kul i gul

Knallgult på ögonen är kul tycker jag. Det tyckte inte min man. Vad tycker ni?

Nytt och gammalt i en salig blandning! På hyn har jag: nyheten Vitamin E Cool BB Cream, Honey Bronze Bronzing Powder (färgprover) och rouget All-in-one Cheek Colour i Macaroon  (färgprover här) från The Body Shop och Absolutely Flawless Concealer från Too Faced.

Till läpparna: Chubby Stick i Oversized Orange från Clinique.

Och till ögonen:  Bright Future från MAC, Hypnôse Star Mascara från Lancôme, UDPPEyebrow Lifter (färgprov), Inliner Kajal och Eyebrow Pencil Waterproof i 34 Light Brown från IsaDora och Perfect Eyes Waterproof Eye Liner i Perfect Brown från Too Faced

13 kommentarer:

  1. Jag tycker det var fint och passande för påsk :) funkade Vanilla bättre? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja! Den funkade mycket bättre, tusen tack för bytet :)

      Radera
  2. Kul! Ibland kan även ens egna män ha fel ;)

    SvaraRadera
  3. Jag gillade det gula, du passade i det! Har ibland gultonat också. :) Men man får sminka sig rätt i övrigt också så man inte ser sjuk ut. Fel vore ju att ta för ljus foundation/puder, inget rouge alls och bara måla gult runt ögat så man ser lagomt glåmig och hålögd ut. Tror att gult kräver att resten också ser fixat ut. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det har du nog rätt i, rouge och bronzer är a och o!

      Radera
  4. Det var häftigt och till rätt kläder är ingen färg helt fel tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det har du så rätt i tycker jag, ingen färg är helt fel!

      Radera
  5. Tycker det var fint. Och perfekt till påsk.=)

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig Kerstin! Det här var jättefin. Gul skugga är ett måste till påsk ju! Jag gjorde en egen variant på påskafton som kommer ut under eftermiddagen...

    SvaraRadera
  7. helt underbart! det här var ju verkligen toppensnyggt på dig!

    SvaraRadera