lördag 9 mars 2013

Recension: Dove Colour Care

Recensionsdags igen! Doves nya serie Colour Care har hängt med i duschen ett tag hos mig nu. Serien består av:
Colour Care Shampoo with Colour Lock - milt schampo
Colour Care Conditioner with Colour Lock - lovar att färgen ska sitta i åtta veckor
Colour Care Daily Treatment Conditioner
Colour Care Regenerating Mask
Jag har ju inte färgat hår, så jag kan inte bedöma hur väl produkterna lever upp till sitt löfte där, och jag kan inte heller egentligen ge dem omdömen en och en då jag använt dem lite hipp som happ tillsammans. Om jag ska fatta mig kort vill jag säga: De är inte dåliga, men jag har testat bättre. 

Glansen blir riktigt fin precis som utlovat, samtidigt blir mitt hår lite mer flygigt och statiskt än vad jag är van vid. Det är nog helt enkelt så att Dove Colour Care inte är tillräckligt fuktgivande och vårdande för min man. Om jag använde både mask och balsam blir resultatet något bättre. I ärlighetens namn har jag också lite svårt att förstå mig på de tre olika balsamtyperna/inpackningarna. Skulle jag shoppat själv hade jag kört på Colour Care Daily Treatment Conditioner och Colour Care Regenerating Mask, men hoppat det vanliga balsammet.
Betyg: 3 av 5

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte faktiskt skriva något helt annat här, nämligen att jag precis kommit hem från Sephora. Visste du att dom har UDPP där? För 165:-? Samt någon liten matt ögonskuggepalett i neutrala färger.
    Jag tyckte det där med UDPP var riktigt kul! /Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig nyhet! Det är ju rysligt bra att kunna få tag på den fort om man plötsligt står utan.

    SvaraRadera