fredag 15 mars 2013

Ny BB-kräm från The Body Shop

The Body Shop har redan en BB-kräm i sitt sortiment All-in-one BB Cream, och i april 2013 lanserar man en till med namnet Vitamin E Cool BB Cream (195 kr 50 ml). Den nya varianten utlovar fukt i tolv timmar, lätt täckning och en jämn "belyst" (här måste något gott på tok i översättningen...) hy. Krämen (och den enda nyansen) ska passa alla hudtyper. Den är berikad med vitamin E från vetegroddolja. Vid en första anblick verkar den riktigt lovande! Jag ska testköra och lovar att återkomma med omdöme framöver.


I paketet med BB-krämen låg också en hel serie med paranötsolja. Serien doftar milt och passar perfekt till särskilt torr hud. Paranötsolja är både fuktighetsbevarande och rik på antioxidanter. I serien ingår:
Brazil Nut Beautifying Oil (100 ml 155 kr) Jag älskar dessa oljor! Prova om ni inte redan gjort det.
Brazil Nut Cream Scrub (200 ml 195 kr) Redan invigd i kvällsduschen!
Brazil Nut Body Butter (200 ml 175 kr) 
Brazil Nut Edt (30 ml 145 kr)  
Brazil Nut Shower Cream (250 ml 80 kr) 
Brazil Nut Body Mist (100 ml 125 kr) 
Brazil Nut Soap (35 kr) 
Jag kan avslöja att den doftar riktigt gott! Tuttifrutti-dofter är inget för mig, men detta är helt i min smak. Om jag inte minns fel fanns det även hårvård med paranöt för länge sedan, det var min favoritserie när jag var yngre. Jag välkomnar paranöten tillbaka i sortimentet, hoppas att ni också gör det!

Naturligtvis ska det bli holofredag också här lite senare. Inlägg på väg!

6 kommentarer:

  1. Den där BB cremen kanske man skulle testa... Är den bra?

    Jag är med på holofredagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte hunnit tesat än :)

      Kul att du är med, länkar kommer!

      Radera
  2. Härligt paket från Body Shop!
    Jag är också med på holofredag idag! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är med! Länkar kommer :)

      Radera
  3. Den rosa hudvårdsserien har jag testat andra produkter ifrån (om det är samma förstås?). Jag gillade dem skarpt. Har haft facemist, ansiktskräm och läppcerat och gillade alla tre. Brazil Nut har jag faktiskt aldrig provat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är samma som resten av vitamin-e-serien. Den är ju en riktig klassiker, jag brukade köra den när jag var yngre.

      Radera