onsdag 13 november 2013

Shoppat hos frisören

När jag klippte mig för ett tag sedan (glömde fota före/efter-bilder, dumt!) passade jag på att köpa lite ny hårvård. Jag slog till på schampo och balsam från salongsmärket L'Anza. Båda kommer från serien Healing Moisture som lovar att kapsla in fukten och ge mjukhet och glans som vara. Bland ingredienserna finns "sällsynta och exotiska fuktgivande växter från Polynesien" och "Keratin Healing System", det låter ju inte så dumt.

Tamanu Cream Shampoo och Kukui Nut Conditioner är sulfatfria, har fullt UV-skydd. pH5,5 respektive 5,4 och ska vara "färgbevarande". Det låter verkligen som produkter som passar mig och jag litar på min frisör. Märket känner jag knappt till sedan tidigare, någon annan därute som testat L'Anza?

8 kommentarer:

  1. Jag har testat något därifrån men det var så länge sen så jag kommer inte ihåg vad det var. Tror det är ett bra märke i alla fall.
    Jag har själv börjat med balsammetoden igen, lite bökigt och jobbigt att kolla ingredienser hela tiden, och jag färgar ändå håret så jag måste dessvärre köra ett sk. "Sista schampo" ca en gång i månaden ändå. Nåja, får se hur länge jag orkar denna gången!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Jag har ständigt balsammetoden i bakhuvudet, men kommer liksom inte till skott. Egentligen vore det nog ganska bra för mitt hår...

      Radera
  2. Jag har använt Lanza förut (dock inte just nu) men brukar gilla deras produkter, första gången jag köpte var nog ca 10år sedan. Vet att första gången jag köpte var frisören noga med att tala om att det inte skulle löddra som vanligt schampo. "på den tiden" kan jag inte komma ihåg att man pratade om sulfat-fria produkter men det var ju förmodligen det det var redan då. Jag är känslig när det gäller doften på mina hårprodukter och har flera gånger hittat bra dofter på deras. Fel doft i håret som i värsta fall ger mig sprängande huvudvärk är inte så kul. Jag köper numera ALDRIG ett schampo utan att lukta.
    Jag kan inte komma på att jag någonsin varit missnöjd med Lanza iaf.

    SvaraRadera
  3. Det finns ett hårserum i samma serie som heter Neem nånting. Det tror jag du skulle gilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips, det låter verkligen som ngt för mig!

      Radera
  4. Nä, men jag är crazy besatt av hårprodukter och väntar med spänning på recension!

    SvaraRadera