fredag 8 november 2013

Klart man föder barn på en holofredag!

Jajemän, det blev holofredag även denna vecka! Jag har huvudet (och händerna!) fullt av kalasförberedelser och kommer stup i kvarten att tänka på holofredagen för ett år sedan

Tretton dagar över tiden kände jag mig nästan döende av diverse (små)krämpor. Jag förberedde fredagsinlägget medan jag tvivlade starkt på att bebben någonsin skulle komma ut, trots att igångsättning var planerat på fredagen. Natten mellan torsdag drog värkarna tack och lov igång av sig själv. På morgonkvisten var det ännu inte så intensivt att jag inte klarade att äta frukost, iallafall inte med hjälp av lite distraktion i form av regnbågar. Jag tror tillochmed att jag lämnade en kommentar hos Sminkan och Emma mellan värkarna!

Ut kom han tillslut och det ska firas hela helgen. Vilket år det varit, alldeles alldeles underbart och prövande i en salig blandning!

Just det, lacket också. Det är nr 2085 från Depends duokroma kollektion Chameleon med Sminkans holoöverlack över.

Firar ni också holofredag idag? Berätta i kommentarerna så länkar jag så snart jag hinner i alla kalasförberedelser. Hoppas att ni har en trevlig fredag så länge!
Imzadi Nails 
Lottskypottsky
Claws in Color 
Nail Lavquer Love
Lacky Corner
Sminkan, som trippelfirar. Härligt!
Fröken Nilssons Färger
Vandrar genom färger
LeLack
Glossy Nailpolish 
My Nailpolish Online
Emma
Vacker & Underbar
Psst! Missa inte ACO-tävlingen, för sjutton gubbar!

29 kommentarer:

  1. Jag joinar :) Har också ett Holo överlack hemma som jag måste testa någon dag. Coolt med både duokromt och holoeffekt! Grattis till lillkillen då =)

    http://imzadinails.blogspot.se/2013/11/holofredag.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att du är med! Testa ditt överlack, det är jättekul att experimentera :)

      Radera
  2. Grattis till lillkillen! Vad snyggt med den där mörkare blå tonen som holo! Är med idag med rödbetstonade naglar! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!

      Kul att du är med! Fina röda toner hos dig :)

      Radera
  3. Använder sällan hololack men gillar verkligen detta!

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett-åringen! Så mysigt det låter med bebbe. :) Jag är med och firar holofredag idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är himla mysigt :)

      Kul att du är med, Galactic Grey är så himla fint :)

      Radera
  5. Grattis till lilla sonen!
    Lacket är jättefint! Jag är också med och firar idag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :)

      Kul att du är med!

      Radera
  6. Grattis till lillpysen!

    Jag är också med idag :)

    SvaraRadera
  7. Grattis på hans stora dag! :-)

    SvaraRadera
  8. Tänk vad fort tiden går! Ett helt år redan? Det är ju otroligt! gratulera lillkillen från mig och för att hylla holofredag och små underverk som föds på dem så firar jag trippelt idag. ;D

    Du får mitt överlack att se fantastiskt ut i alla kominationer. Jag blir sugen att ta fram det själv faktiskt men jag tycker aldrig det blir lika bra när jag använder det... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen helt otroligt! Vilken fin hyllning, och vilka fina lack :)

      Jag ÄLSKAR ditt lack! Det blir verkligen alltid bra här hos mig :)

      Radera
  9. Grattis :)
    Här ska också firas i helgen, fast en 6 åring ;) ett kalas som blev inställt för 2 v sen blir förhoppningsvis av imorgon, förväntan är stor ;)
    Jag hänger på med lite djuriskt med holotoutch!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Wow, 6 år, så himla stort! Trist m inställt kalas, det är onekligen en nackdel med att vara född såhär års....

      Jättefin nailart hos dig!

      Radera
  10. Jag är också med idag, med en (enligt mig) fantastisk skönhet från Smitten.

    SvaraRadera
  11. Det är väl klart att han skulle komma på en holofredag, vilken dag annars känner jag?;)
    Första året går fort och nu börjar det bli roligt med barn, visst är de mysiga när de är riktigt små men det är nu personligheten börjar komma fram ordentligt.

    Jag är med idag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis :) Han kunde bara passat på två veckor tidigare ;) Och ja, det har du rätt i!

      Härligt att du är med!

      Radera
  12. Grattis till sonen!

    SvaraRadera
  13. Grattis till sonen! :D Hoppas det blir en mysig helg :)
    Jag är med idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! vi har haft urmysigt, men nu är vi helt sllut :)

      Kul att du är med!

      Radera
  14. Grattis till sonen :) Jättefin kombination!
    Jag är med idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag blev himla nöjd själ :)

      Kul att du är med!

      Radera
  15. Så himla rolig läsning!:) Stort grattis till sonens ettårsdag, tänk att det redan har gått ett år. Ditt bidrag var fantastiskt snyggt, det blev grymt med holotopping på det lacket. Jag är också med, hade helt missat att klockan var så mycket med lyckades publicera med ett par minuter till godo:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket :)

      Härlig röd hos dig!

      Radera
  16. Grattis till lillen! :))
    Jag var med men glömde anmäla mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!

      Jag borde verkligen kunnat hitta dig ändå, men nu är du iallfall med! Fin och lite ovanlig färg hos dig!

      Radera