onsdag 27 november 2013

Grön onsdag med jämförelse av IsaDora Emerald Crush och KICKS Moondust

För ett tag sedan shoppade på mig ett nytt sandlack, nämligen Emerald Crush från IsaDora Suger Crush. Nu ska ni, trots det obefintliga novemberljuset, grön onsdag till ära, få se en jämförelse mellan det och Sugar Lacquer Moondust från Kicks höstkollektion som redan fanns i samlingen. Voilà:

Emerald Crush på tumme, lillfinger och långfinger, Moondust på övriga. Snygga! Vi kan väl konstatera att man knappast behöver båda, eller vad tycker ni?

14 kommentarer:

  1. Tycker dom ser lika dana ut. Man får väl mer för pengarna om man köper den från kicks för de är la större flaska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du minsann rätt i, det tänkte jag ju inte ens på!

      Radera
  2. Jag ser verkligen knappt någon skillnad! Men då köper jag den billigaste av dem, för det är ett väldigt snyggt lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller! Man får med lack för pengen i Kicks flaska!

      Radera
  3. OJ! Verkligen helt otroligt lika! Snacka om dupe! Vilket kom först?

    SvaraRadera
  4. Ser nada skillnad mellan dem så uppenbarligen borde det räcka med en:)

    SvaraRadera
  5. Jag fick hem Moondust för recension efter att jag hade köpt Emerald Crush och kunde konstatera samma sak som du. Jag tyckte att Moondust var lite, lite piffigare, så jag behöll det och gav bort Emerald Crush.

    SvaraRadera
  6. Nej det var ingen större skillnad på dem inte. Då nöjer jag mig med min flaska Moondust jag har hemma:)

    SvaraRadera
  7. Jag har inte Emerald Crush men några andra sandlack från IsaDora, jag har Moondust från Kicks men inget fler från dom.

    Den reflektion jag gjort när jag lackat med Moondust är att jag tycker kicks-lacket tar längre tid att torka och att det inte heller bygger lika tjockt med "sand" i varje lager som IsaDoras lack. Men snyggt är det. Nu sist när jag satt och tog bort lacket så konstaterade jag också att det skimrade ju ännu mer grönt och fint när man haft en bomullspad med remover på en liten stund så det är nog så att jag tänkte testa det nästa gång, lite remover när det är helt tort för att få fram mer vacker grönt glitter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detdär med remover har jag också funderat på! Kanske kan man få fram många spänannde lack på det viset :)

      Radera