tisdag 12 november 2013

Recension: The Body Shop Camomile Waterproof Eye & Lip Make-Up Remover

Nu har jag hunnit testa flera av delarna i The Body Shops nya rengöringsserie Camomile tillräckligt mycket för att recensera. Waterproof Eye & Lip Make-Up Remover (150 ml/145 kr) ska vara mild och effektivt. Den är fri från alkohol, färgämnen och parfym och innehåller bland annat Community Fare Trade-producerad kamomillolja. Jag har låtit den jobba hårt på både vattenfast och vanligt smink, och den har gjort sitt jobb utmärkt. Plus i kanten för det smarta snäpplocket, så mycket enklare än skruvkork! Comomile-removern får gärna bo permanent i mitt badrumsskåp.
Betyg: 5 av 5

2 kommentarer:

  1. Den låter trevlig. Har du testat Lancôme Bi-Facil och isf hur står den sig mot den. Jag bunkrade rejält med den när Kicks hade rea men de kommer ju ta slut nån gång och jag är inte så sugen på att betala 330 kr för 125 ml...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske känns tex bi-facil och Cliniques tvåfas liite lite mildare och lite lite effektivare än denna, men den står sig väldigt bra i förhållande till priset tycker jag.

      Radera