torsdag 6 maj 2010

Två ögon röda


Idag grävde jag djupare i lådorna efter någon röd skugga till Sminkan och Emmas tema. Jag hittade faktiskt en som är nästan röd, i min Smoky Eyes-palett från H&M. Eftersom rött känns något experimentellt för mig fortfarande målade jag höger och vänster öga i olika färger gör att testa.


Höger öga målade jag i rött och svartgrått, och vänster i rött och rödbrunt. I slutändan blev det ändå ganska likt. Jag har till och med tagit en öl med några kompisar som inte märkte något!


Rödbrunt, inte så dumt! Eyelinern är samma på ögonen, nämligen Stila Smudge Pot Black.

Här ser ni den brunröda igen. Jag blev egentligen mest nöjd med den andra. I kombination med svart skulle jag absolut kunna tänka mig att testa något rödare i framtiden!

På kinden sitter Stila Convertible Color i Peony. Skuggbas och highlighter är Stila Smudge Pot i Kitten.


Här ser ni paletten. Den är faktiskt riktigt bra, jag förstår inte varför den inte kommer fram oftare. Till den bruna mejken har jag använt m i övre raden och e och y i undre. I den svartröda är det y i övre raden och e i undre.

6 kommentarer:

  1. Vad fint! Jag vill gärna se fler sminkningar med den paletten, speciellt den blå högst upp i mitten och den beige-skimriga längst ner till höger, de kan bli en fin kombination tror jag. :-)

    SvaraRadera
  2. Verkligen snyggt! Kul att du blev inspirerad av temaveckan!

    SvaraRadera
  3. Fint. Jag gillar också denna palett och håller med om att den kommer fram alldeles för sällan.

    SvaraRadera
  4. Ninni: Tack! Det låter som en bra kombo, den ska testas!

    Sminkan: Tack! Klart jag blev inspirerad =) Det är verkligen kul med tema!

    SminkJante: Tack! Det kanske vilar någon liten förbannelse över paletten som gör att man glömmer ta fram den?

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt snyggt Kerstin! jag tror att rött och svart vore en hit på dig...

    SvaraRadera
  6. Emma P: Tack! Jag blev själv förvånad över resultatet =) Jag får jobba lite mer på dessa färger!

    SvaraRadera