lördag 29 maj 2010

Nytt favoritlack: IsaDora Blue Jeans


Nu har jag hunnit lack ytterligare ett av de nya lacken, nämligen Blue Jeans från IsaDora.


Blue Jeans är ett mörkblått krämlack med hög täckning. Jag har motsvarande lila lack sedan tidigare, Creamy Aubergine, som jag är väldigt förtjust i. Ett lack med samma formula och glans men i mörkblått verkar vara precis vad jag alltid letat efter!


Blue Jeans har, till skillnad från Creamy Aubergine, IsaDoras nya breda borste wide brusch. Jag är lite kluven till den. Den är rejält svårmanövrerad, men å andra sidan får man snabbt till hög täckning. Alla bilderna här är med endast ett lager.

Obligatoriskt tumbild. Just "Blue Jeans" är ett lite missvisande namn. Nyansen är ju inte alls jeansblå, utan snarare rent mörkblå. Jag gillar mörkblått i alla former och lacket är en given storfavorit hos mig!

6 kommentarer:

  1. Det här lacket är jättefint! jag kollade på det när H6M hade kampanj men avfärdade det just för att jag hade creamy aubergine. Är rätt nöjd med det dock, för fy tusan för penseln!

    SvaraRadera
  2. Snyggt lack men nej, den penslen kan jag bara inte tänka mig... Hur ska det gå om jag redan har bekymmer med OPI? ;D

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också den här! Trodde inte att jag skulle gilla den så mycket som jag gör eftersom blått inte är min favoritfärg. Men jag hade den på mig tre dagar i sträck vilket är ovanligt länge för att vara jag.

    SvaraRadera
  4. Jag har ett lack från Isadora med nya penseln, men jag har inte något emot den alls. Tycker et blir täckande och bra snabbt.:-) Riktigt snygg blå färg förresten!:-)

    SvaraRadera
  5. Förresten, hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  6. Emma P: Tack! Jag tycker att Blue Jeans är väldigt olik Creamy Aubergine, i alla fall på nageln. Tråkigt att du penseln funkar så kasst för dig, jag är som sagt ambivalent...

    Sminkan: Tack! Gillar du inte OPI:S breda? Den älskar jag!

    Emelie: Jag också =) Det är verkligen en speciell blå färg!

    Basteth: Tack! Jag gillar också den snabba täckningen, även om det var lite klurigt. Jag får måla mer för att lyckas bestämma mig för vad jag tycker!

    Tack! Halsen är bättre, men jag känner mig ändå småkrasslig och supertrött. Särskilt med tanke på att det är måndag imorgon (=

    SvaraRadera