torsdag 20 maj 2010

Nytt försök med drakmatchning




Eftersom jag inte blev riktigt nöjd med gårdagens försök att matcha GOSH Golden Dragon (ett av världens finaste lack!), gjorde jag ett nytt försök idag. Det blev något bättre, men än är jag inte nöjd. Jakten på perfekt gyllene drakturkos går vidare! Till imorgon utlovar jag dock andra färger, så det inte blir för enformigt. Jag använde ungefär samma produkter som igår, men blandade i lite av Urban Decays skugga Flipside också.


Har jag många snarlika paletter? Inte då!


Idag har jag också använt Benefits rouge eller lysterpuder Georgia. Det är i mitt tycke en av sminkvärldens allra vackraste skapelser. Tyvärr är hon svår att fånga på bild. På min kind på den högerställda bilden tycker jag att hon skymtar lite mer än vanligt.

16 kommentarer:

  1. Supersnyggt och riktigt härliga färger. :)

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint! Älskar färgerna!

    SvaraRadera
  3. Tina: Tack!

    Sminkan: Tack! Jag också, det är riktiga sommarfärger!

    SvaraRadera
  4. Ser jättefint ut!. Skulle gärna vilja prova lysterpudret Georgia. Vet ni var man kan köpa Benefits produkter?.

    SvaraRadera
  5. Otroligt fint skimmer! Du är så fin i det!

    SvaraRadera
  6. Dagens matchning är väldigt snygg! Fast det var ju gårdagens med iofs;)

    SvaraRadera
  7. Snyggt. Det är ju stor skillnad på dessa två palletter! Den ena innehåller ju 6 st skuggor och den andra bara 4 ;)

    SvaraRadera
  8. Anonym: Tack! I Sverige kan man inte köpa Benefit över disk, däremot kam man beställa från märkets amerikanska hemsida http://www.benefitcosmetics.com/ (tullrisk). Man kan också beställa från olika brittiska (ingen tull inom EU) webshoppar tex: http://www.lookfantastic.com/, http://www.asos.com/ eller internationella http://strawberrynet.com/. Ibland är det olika erbjudanden och rabatter, så spana runt ordentlig för att hitta den billigaste. Lycka till!

    Ninni: Tack snälla du!

    Emma P: Tack! Jag är nog lite väl besatt vid den EXAKTA nyansen ;)

    SvaraRadera
  9. SminkJante: Tackar! Och precis. Stooor skillnad =)

    SvaraRadera
  10. åh va fina nyanser, Georgia till va ju pricken över i:t!

    SvaraRadera
  11. Tigirs Predikanten: Tack!

    Linda: Tack! Georgia är alltid en bra prick över i =)

    SvaraRadera
  12. Hittade till din blogg av en slump och du verkar vara lite av en expert på ögonskuggor så jag slänger iväg en fråga:
    jag har problemet att skuggorna alltid lägger sig i veckan OCH när jag är hemma efter arbetsdagens slut så ser det helsunkigt ut och det mesta av ögonskuggan är borta. Detsamma gäller min kajal... Jag hade haft Isadoras kajal innan och den fastande hela tiden en bit upp på ögonlocket när man blev lite svettig eller vid slutet av dagen. Kicks rekommenderade Lancome, men även den fastnar lite samt försvinner efter 8 h arbetsdag. Är nu trött på att lägga pengar på sånt som inte funkar! Har du några rekommendationer?!

    tack - kommer återvända till din blogg :))
    /Josefine

    SvaraRadera
  13. Josefine: Vad kul att du hittat hit =) Att få skuggor och pennor att fästa kan vara himla klurigt! Själva använder jag alltid en primer under, och då tycker jag att sminkningen håller mycket bättre.

    Den allra bästa primern (enligt mitt tycke) får man lättast tag på från England. Den heter Urban Decay Eyeshadow Primer Potion och finns tex här: http://www.asos.com/Urban-Decay/Urban-Decay-Eyeshadow-Primer-Potion/Prod/pgeproduct.aspx?iid=118759&cid=2744&sh=0&pge=0&pgesize=-1&sort=-1&clr=Clear (sorry för lång länk =) )

    Om man istället vill ha någon som finns i Sverige tycker jag att Lumenes (http://www.lumene.se/default.asp?docId=32889&productCategoryId=32643#fixera,_tack_och_framhav) är bra, eller den från tyska budgetmärket Be:yu som finns på större Åhléns.

    Det verkar vara ganska individuellt med ögonprimer, så du får kanske prova dig fram. De två sistnämnda primerarna kommer i tub, så de borde gå att få en klick för att testa.

    Vad det gäller kajaler från olika märken är det inte alls så att dyrast alltid är bäst Jag har testat de flesta märken som finns i Sverige, och jag tycker att tex IsaDora ofta håller ungefär lika hög klass som tex Lancome eller Clinique.

    Utöver att använda primer under kajal och skugga, kan man testa att pudra försiktigt över den färdiga ögonsminkningen. Ibland funkar det riktigt bra! Om man har oljiga ögonlock kan man behöva pudra även mellan primern och och resten av ögonsminket. Men, som sagt, man får prova sig fram lite!

    Hoppas att mitt svar är till nytta! Lycka till =)

    SvaraRadera
  14. åh, tack så mycket för ditt bra svar! :)
    ha en fin kväll

    SvaraRadera
  15. Josefine: Varsågod =) Tack detsamma!

    SvaraRadera