tisdag 4 maj 2010

Röda läppar


Alldeles strax ska jag iväg och laga middag med några tjejkmpisar, och då passar jag på att slå till på helröda läppar, helt i enlighet med Sminkan och Emmas tema. Naglarna är fortfarande lika röda. Läppstiftet heter 11 so sensual och kommer från Lumene.


På ögonen har jag en nedtonad sminkning, inte helt olik den från i lördags. Nu är det guld istället för silver som ackompanjerar den marinblå kajalpennan. Ögonbilderna blev tyvärr inte helt klockrena, men så kan det bli ibland.


GloPressed Base, Palette Liberté 01 Indigo Royauté från Lancômes kollektion Declaring Indigo, Bikini Line från Benefit, rouget Worship från FACE, Touche Èclat från YSL och Superfine liner for eyes i 02 Midnight från Clinique.

Jag glömde helt fotografera läppstiftet. Nu har jag dock alldeles för bråttom. Hoppas att ni också får en trevlig tisdagskväll!

13 kommentarer:

  1. vilket snyggt läppstift! passar din hudton perfekt, så himla fint!

    SvaraRadera
  2. Perfekta röda läppar! Gillar ögonmejken också. :)

    SvaraRadera
  3. Yay!! Kul att du hakar på temat och apsnygg färg på det stiftet! Klädde dig verkligen!

    SvaraRadera
  4. Snyggt läppstift, du klär bra i röda läppar! Själv - gah! - önskar jag att jag vågade! Men jag är en tokfegis. :-)

    SvaraRadera
  5. Vilka fina tänder du har! (kanske en dum grej att kommentera men det var det första jag tänkte på) Jättefint läppstift. Eyelinern var extra fint gjord denna gång.

    SvaraRadera
  6. Snyggt läppstift, fina tänder, fin mun! Perfektion!

    SvaraRadera
  7. Åh så fint, riktigt temaröda läppar:) Fint smink för övrigt med. Bra palett det där:)

    SvaraRadera
  8. Karin: Tack snälla =)

    Beleza: Tack!

    Sminkan: Klart jag hakar på! Tack!

    Nailtastic: Tack! Jag vågar bara ibland, t ex bland tjejkompisar, inte på jobbet =)

    SminkJante: Tack snälla du! Det var inte alls dumt, jag blev bara glad =)

    Ninni: Tusen tack, vad snäll du är!

    Emma P: Tack! Jag är väldigt nöjd med att jag faktiskt använder den så mycket :)

    SvaraRadera
  9. Fröken Frodig5 maj 2010 kl. 19:59

    Jättesnyggt! Nu blir jag sugen på att skaffa mej ett riktigt rött läppstift. Är inte säker på att jag kommer våga använda det bara :)

    SvaraRadera
  10. Superfint både läppar och ögon!

    SvaraRadera
  11. Fröken Frodig: Tack! Hoppas du vågar, man känner sig fin!

    Linda: Tack!

    SvaraRadera
  12. Vad kul att se dig med rödmålat plut. :) Färgen passar dig fantastiskt fint.

    SvaraRadera
  13. Kajsa Kavat: Tack! Jag kände mig riktigt fin =)

    SvaraRadera