måndag 17 maj 2010

Måndagsgrått



Även om själva måndagen varit tämligen trist och grå, behöver en grå sminkning inte vara det, iallafall inte trist. Nu svamlar jag lite med min måndagströtta hjärna, vad jag egentligen vill ha sagt är att med Blush Ombre i Azalea Blossom på kinderna känner man sig aldrig tråkig. Den är så fin! Jag önskar att jag kunde lägga vantarna på den koralliga varianten Ripe Peach också...


Till ögonsminkningen har jag använt den mörka grå skuggan ur vårens palett från IsaDora, tillsammans med den ljust skimrande smutsljunglila i mitten av samma palett. Himla bra kombination tycker jag! Touche Éclat dubblar som concealer och highlighter. Resten av sminket går i kalla rosa toner.



MAC Blush Ombre Azalea Blossom, Superblam Moisturizing Gloss i Grapefruit från Clinique, vackra paletten Creamy Nudes från IsaDora (bättre bild på skuggorna här), Stila Smudge Pot grått, UDPP, Clinique High Impact Mascara och YSL Touche Éclat.

12 kommentarer:

  1. Håller med, en grå måndag, bara jobb och träning. Men ditt inlägg piggade upp dagen betydligt! Alltid lika härligt att läsa!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt! Oavsett väder älskar jag "grådassiga" ögonskuggor. :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är ursnyggt med grått smink. Tummen upp för denna...

    SvaraRadera
  4. linda/bettieli17 maj 2010 kl. 22:09

    grått är snyggt och stilfullt, jättefint!

    SvaraRadera
  5. Ninni: Tack snälla du! Jag blir väldigt glad av att läsa din kommentar!!

    Vad duktig du är som tränat idag, det har jag också. Heja oss!

    Tina: Tack! Ja, som ögonskugga är grådassigt väldigt fin =)

    Emma P: Tack =)

    SvaraRadera
  6. Linda: Tack!! Du och jag verkar ha lurig kommentarstajming, det var inte meningen att missa dig =)

    SvaraRadera
  7. Härlig avslutning på dagen att få lite flärd - blir glad o börjar tänka på morgondagens make up

    SvaraRadera
  8. Skitsnyggt. Jag tycker dock att Creamy Nudes från Isadora är så svår att använda. Är det bara jag????

    SvaraRadera
  9. Jag gjorde ett byte med en av mina prenumeranter på YouTube, så hon skickade den till mig. Den är ljuvlig, fast det är ju nästan bara skuggor som finns i deras andra palletter så om du inte hittar just den så är nog book of shadows liknande. =)Skuggorna är bland de bästa jag testat någonsin.

    SvaraRadera
  10. Väldigt fint med grått! Jag gillar grått i alla lägen!

    SvaraRadera
  11. Fröken Frodig18 maj 2010 kl. 20:16

    Riktigt snyggt! Börjar bli mer och mer förtjust i matta skuggor och färgerna i denna paletten är ju jättetjusiga. Ångrar lite nu att jag inte köpte den ;)

    SvaraRadera
  12. Pling: Vad kul att höra! Precis så tänker jag också när jag surfar runt bland skönhetsbloggar!

    Sminkhörnan: 1. Tack! På vilket sätt tycker du att palettten är svårjobbad? Jag är periodvis lite fixerad vid min, och tycker inte att den brukar bråka.
    2. Otroligt bra byte! Ja gillar också UD:s skuggor. En vacker dag kanske jag klickar hem just Alice-paletten från eBay....

    Sminkan: Tack! Jag också =)

    Fröken Frodig: Tack! Ja, matt är snyggt! Den finns säkert kvar, kanske t o m på erbjudande någonstans =)

    SvaraRadera