söndag 2 maj 2010

Recension: Cliniderm Barrier Repair


Nu är det dags för en till recension av Cliniderms nya ansiktsprodukter, nämligen Barrier Repair. Barrier Repair är avsedd att användas som kräm eller mask för torr hud som är i behov av extra vård. Den innehåller bland annat mjukgörande sheasmör och niacinamid, som gör huden mjuk och len och stärker dess skyddsbarriär mot yttre påverkan.

Jag har mest använt krämen som nattkräm och tycker att den är helt ok som det. Helt ok, men inte mer. För att en nattkräm ska få full pott av mig vill jag ha ut lite mer fukt och lyster, en lite aktivare kräm, helt enkelt. Jag är lite orolig över att Barrier Repair täpper till mina porer, men vågar inte uttala mig säkert om detta. Däremot kan jag säkert säga att krämen är skön, lugnande och oparfymerad. Om jag smörjer in mig på kvällen vaknar jag med mjuk och ostram ansiktshud, och det är ju inte fy skam.

Jag kommer att spara Barrier Repair till dagar då jag behöver extra hjälp på kvällskvisten, exempelvis efter en heldag i solen eller när vinterkylan kommer nästa gång (hemska tanke!). Eftersom jag varit ute i sol och vind hela dagen idag, tror jag faktiskt att jag ska plocka fram den redan ikväll!

Betyg: 3 av 5 (troligen högre vintertid)

3 kommentarer:

  1. Sheasmör är ju omtalat just nu, vissa säger att det täpper till porerna och andra tycker att det bara återfettar så jag tror nog din känsla om porerna är sann!

    /Olivia

    SvaraRadera
  2. Bra recension! Har inte testat den själv men tror att den skulle passa perfekt till min hud i vinter! :)

    SvaraRadera
  3. Olivia: Ja, det är precis sheasmör som känns misstänkt! Kanske klarar jag mig om jag bara använder krämen ibland?

    Makeuponista: Tack! Jag tycker att det är lite klurigt att skriva recensioner, så jag blir extra glad för berömmet =)

    Du får lägga vantarna på ett ex till vintern, jag kommer om sagt att se till att jag har en på lager.

    SvaraRadera