torsdag 12 juli 2012

Yves Rocher Beauté des Pieds Lavande Bio Gel Glacé Anti-Fatigue

Jag har ju utlovat lite graviditetsrelaterad skönhet i bloggen. Det har väl gått sådär hittills, men nu kommer ett litet tips: Denna lilla nimma tub med det långa namnet Beauté des Pieds Lavande Bio Gel Glacé Anti-Fatigue från Yves Rocher innehåller en svalkande gel med doft av lavendel och perpparmynta. Effekten är alldeles strålande, lätt återfuktning och klart minskad svullnad. Den har ofta följt med mig på storstadssemester tidigare och nu ska den rädda min gravida sommar från svullna varma baktassar. 50 ml kostar strax under 40 pix, som hittat!

8 kommentarer:

  1. Jag har fotkrämen i samma serie, dock är jag inte så förtjust i Lavendel. Jag tar ändå med mig tuben till Spanien för där går det åt mängder med fotkräm, det är precis som om stengolven och stranden suger åt sig fötternas egen fukt och både jag och sambon får supertorra hälar. Brukar ge min sambo lite lyx med att smörja in honom varje kväll, det gillar han! Han får betala genom att köra bil därnere, det vågar inte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, jag älskar lavendel, så jag blir sugen på att prova hela serien.

      Fy sjutton för bilkörning i Spanien, vad skönt att du slipper :)

      Radera
  2. Låter som en bra liten tub!
    Kan inte låta bli att småle när jag ser vad du skrivit, "nimma". Min gamla Moster sa ofta att "det är så nimt", om saker och ting. Är det typiskt skånskt? Man hör det inte så mycket.
    Ja, det var ingen skönhetsrelaterad kommentar, men det kanske inte gör nåt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är nog skånskt eller lite tantigt :) Jag är helt enkelt en 30-årig tant ;)

      Radera
  3. Nej tantig är du inte! Men det är nog "gammelskånska" som man helt enkelt plockar upp lite här och där. Roligt med gamla ord tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gamla ord ftw! Men lite tant är jag allt, hade tex stödstrumpor redan innan jag blev gravid ibland ;)

      Radera
    2. Min man som är från österlen använder ordet nim och jag som är från jämtland har tagit efter lite. Det är ett bra ord som går att använda till mycket. Men det är nog ett skånskt uttryck, det finns definitivt inte i jamskan (fast vi har förstås bra ord i jamskan med).
      Och kompressionsstrumpor är ju "inne" nu så du behöver definitivt inte känna dig tantig. De finns ju numera i massa olika roliga färger om man vill ha snygga baktassar.

      Radera