torsdag 19 juli 2012

Ljuvliga paletter i begränsad upplaga från Benefit

Idag och imorgon (bara nu!) säljs dessa underbara små back-to-school-paletter på Benefits amerikanska hemsida. Det har varit litet tyst om märket ett tag här hos mig, men de gör verkligen vidunderligt fint och bra smink, ven om det är lite lurigt att få tag på här i Sverige. 

Söta förpackningar är något av en paradgren för Benefit. Askarna med smink för kinder och läppar har sin utgångspunkt i några av märkets populära Box o' Powders, Dandelion, CORALista och Subarbomb. De innehåller bland annat rouget som gett namn åt respektive ask och de nya matchande läppglansen Ultra Plush Lip Gloss. Jag som redan har flera Box o' Powders och egentligen inte är särskilt förtjust i läppglans är ändå sugen.

 
I asken Feelin' Dandy som hämtat inspiration från Dandelion finns också kind-tinten Posietint, highlightern Highbeam och Ultra Plush Dandelion Lip Gloss. Jag saknar faktiskt just Dandelion i  min samling, vilket talar för just denna asken. Å andra sidan är Dandelion nästan mer highlighter är rouge, dessutom har jag de båda tinten redan...

 
CORALista är ett av mina absoluta favoritrouge, och Cha Cha Tint är jag ruskigt sugen på. Go Tropical-boxen ligger verkligen bra till!

I Sugarlicious ingår utöver Sugarbomb röda kindtintet Benetint, highlightern Highbeam och Ultra Plush Sugarbomb Lip Gloss. Benetint saknas också i min samling. De tre små Instant Beauty-kitten kostar 28 dollar var, det är ju inte så mycket. Frågan är bara vilket jag ska välja... 

Utöver Instant Beauty-boxarna kommer How to Look the Best at Everything - Flawless Complexion Makeup Kit (30$) i tre färgkombinationer. Här ser ni Light som är den som borde passa mig. I asken finns:
  • The POREfessional PRO Balm
  • Benefits senaste foundation Hello Flawless Oxygen Wow “Cheers to Me” Brightening Makeup i färgen Champagne.
  • Favoritconealerna Boi-ing Industrial-strength Concealer i 01 och 02.
  • Och fixeringspudret "Hello Flawless!” “Me Vain?” Champagne Custom Powder Cover-up
En beställning av denna lilla ask + en till ligger mycket nära till hands för mig, hur ser det ut för er? Blir ni lika köpsugna?

Psst! Multipaletten Cabana Glama verkar visst finnas på rea också....

9 kommentarer:

  1. En av varje tack! Blev otroligt köpsugen! Har faktiskt inte en enda produkt från Benefit, har varit sugen på rougen men har haft svårt att bestämma mig för vilken jag ska köpa....

    SvaraRadera
    Svar
    1. he, he, en av varje till mig också, tack!

      Om du är sugen på deras rouge är ju detta verkligen guldläge. CORALista skulle vara kanonfint på dig!

      Radera
  2. Jag är en riktig sucker för fina förpackningar och paletter i olika slag. Tyvärr finns det inte så många naturliga alternativ så jag är så lycklig när jag får se fina bilder.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske behövs mer konkurrens? Kanske dags att starta eget? :)

      Radera
  3. De ser fantastiskt fina ut, men jag ska hålla mig i styr och satsa på Naked 2 istället, det är en paltt jag har velat ha riktigt länge...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte lyckats få tag i dem än :(

      Radera