måndag 30 juli 2012

Mera valp!

Jag har utlovat lite mer valpbilder, och vad passar då bättre än att visa dem när vi är iväg på kennelträff hela dagen?


Vår lille söte Snappo har vuxit från fem till åtta kilo och är nu ganska stor! Som ni ser på bilderna ovan hyser han ett visst intresse för trädgårdsskötsel, särskilt "beskärning" av stockrosor. En mycket stor del av dygnet tillbringar han dock på köksgolvet lealöst sovandes som på bilden till vänster. Bäst blir det om han har lägga upp nosen på husse eller rulla ihop sig i mattes knä.
Ibland är han riktigt pigg också. Motoriken har utvecklats mycket på dessa veckor och han springer som en liten labradåre. Matte med magen har lite svårt att hänga med i svängarna.

14 kommentarer:

  1. Åhmen guuuuuuuuud! Påminner mig om golden retrivern vi hade när jag var liten. Valpåren är så mysiga. Jag är så avundsjuk :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har det minsann väldigt mysigt :)

      Radera
  2. Vilken söting! Roligt att se sådana här bilder!

    SvaraRadera
  3. Vilka supersöta bilder på lilla Snappo! Han är alt en riktigt liten goding. Har full förståelse för att du och magen inte riktigt hinner med:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Han är extremt o och gosig :)

      Radera
  4. Åh, så söt! Det finns ju verkligen inget bättre än valpar och kattungar. De är oemotståndliga!

    SvaraRadera
  5. Tack! Det har du rätt i! Det hade varit himla mysigt med en kattunge-kompis till Snappo här :)

    SvaraRadera
  6. Oerhört söt! Vill ha hund nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det får vara en kattvänlig i så fall ;)

      Radera
  7. Så söt att jag smälter lite faktiskt. Jag vill väldigt gärna ha hund, men har tyvärr inte tid eller plats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också! Vi väntade i flera år, ville inte ha en sådan liten sötnos i lägenhet i stan. Tiden är det väl lite sådär med, men mammaledigheten kommer ju lägligt :)

      Radera