lördag 14 juli 2012

Recension: Cliniderm Tan Boosting Protection Sun Lotion SPF 15 och Lip Protection Sun Gloss SPF 25

Nu är det dags för en recension av Cliniderms senaste solskyddsnyhet Tan Boosting Protection Sun Lotion SPF 15 (189 kr/ 150 ml). Det är en lätt, vattenresistent solskyddslotion som samtidigt stimulerar hudens egen melaninproduktion och förstärker solbrännan med "Tan Enhancing Complex". Det med SPF 15 (som namnet antyder), men helt utan brun-utan-sol. Utöver solskydd och solbränneförstärkning är lotionen återfuktande och skyddar mot fria radikaler med vitamin E och Q10.

Jag tycker att faktor 15 kan vara för lite för mer intensiv solvistelse, men som lite varjedagskydd på armarna tycker jag att det är perfekt! Både solskyddet och färgboostingen har funkat kanonbra för mig, jag tror till och med att det är den som gjort att jag inte är tokblek såhär innan semestern har börjat. Precis som jag hoppades från början verkar den vara ganska lik min favorit Tan Intensifier After Sun Lotion från samma märke.
Betyg: 5 av 5
 
På bilden överst ser ni också Lip Protection Sun Gloss SPF 25 Pink Pearl (12 ml/ 79kr). Jag orkade inte fotografera om, utan återanvänder bilden från utskicksinlägget, man får ha rimliga ambitioner en lördag. Läppsmörjan gillar jag sedan tidigare.
Jag vill egentligen inte påstå att den är supersnygg på, men den den sitter väldigt bra, ger bra skydd och saknar tack och lov läskig godisdoft/smak. Såhär ser den ut på:

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar