lördag 14 juli 2012

Fredagsblått med Too Faced Smokey Eye Collection

Igår drog jag till med en blå sotning, det var ju trots allt fredag! Jag använde skuggor ur en väldigt bra sotpalett, nämligen Smokey Eye Shadow Collection från Too Faced.

Här ser ni skuggorna, jag använde Firefly, White Lie, In A Flash, Smoking Jacket och Smolder. Dagens bronzer Honey Bronze Bronzing Powder (färgprover) från The Body Shop, är också med. Rouget jag använde glömde jag fotografera, men det var Full Bloom Ultra Flush Powder Blush i nyansen Who's your Poppy från Too Faced.

Palett och Tinted Beauty Balm Multi-Benefit Skin Care Makeup (recension här), båda från Too Faced IsaDoras Big Bold Mascara Super Volumizing, UDPP, Dark Under Eye Concealer (recensioner här!) från Lumene, Chubby Stick i Mega Melon och Superfine Liner For Eyes i 02 Midnight (som är på upphällningen, attans!), bådafrån Clinique.

15 kommentarer:

  1. Du passar så bra i blått :) Himla fint, är lite sugen på den där paletten faktikst. Har ingenting av Too faced, tänkte jag skulle välja det när jag vann över min syster på viktnedgången men valde tre MAC istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!

      Du får satsa på en Too Faced-palett vid nästa vinst, de är grymma!

      Radera
  2. Härligt med en blå sotning när det är fredag! Det här var riktigt snyggt:)

    SvaraRadera
  3. Blir alltid lite extra förtjust i skuggor som Smoking Jacket. Härligt fin sotning:)

    SvaraRadera
  4. Blir alltid lite extra förtjust i skuggor som Smoking Jacket. Härligt fin sotning:)

    SvaraRadera
  5. Mycket snyggt! Too Faced har så många fina produkter! Har en Too Faced-palett som jag köpte efter mycket suktande. Skuggorna är jättefina men tyvärr verkar jag inte tåla dom, ögonen kliar och rinner. Tråkigt, för jag har velat ha den länge, och dyr för studentplånboken var den, men det får bli papperskorgen nästa :( Samma öde som mötte MakeUp Store- och Smashbox-skuggorna... Damn you, känsliga ögon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Usch vad trist att du inte tål dem! :( Kanske kan du byta dig till ngt annat fin för dem? Hoppas att du hittar några andra finingar som dina ögon tål! Idun Minerals, IsaDora och Clinique ju funka även för känsliga.

      Radera