tisdag 27 april 2010

Söndag är bättre än tisdag


Idag kom jag hem så sent att jag visar er söndagens sminkning istället för dagens. Denna grönskimriga varianten var med mig på fantastiskt mysig tårtfrossar- och kika på varandras sminksamligsfika med två gunkälskande gelikar. Bästa söndagen! Ögonmejken består mest av skuggorna nedan, Stila och BriteBird.


Wheat, nr 4 från höger, ligger över nästan hela ögonlocket. Den vita skuggan, Moonlight agerade highlighter på brynben och i inre ögonvrår. Micromiss från Brite Bird kommer inte riktigt till sin rätt här, den är ännu finare i verkligheten! Kajalen heter Duchess kommer från Make up store.

10 kommentarer:

  1. Jättesnygg kombination! Älskar färgen på Micromiss! :)

    SvaraRadera
  2. Gillar! Matchar din iris så snyggt!

    SvaraRadera
  3. Wow, det här var verkligen en fantastiskt läcker sminkning! Tisdagens slår nog inte denna nej. Vad kul det lät med gunkfika förresten. vilka var ni som sågs?

    SvaraRadera
  4. åh detta va riktigt fint!

    SvaraRadera
  5. Så himla fina färger! Underbart skimmer! En del gillar ju matta skuggor, men jag är mycket mer för skimmer.

    SvaraRadera
  6. Makeuponista: Tack! Jag är också stort Micromiss-fan!

    Badbomben: Tack! Som Sminkan skrev häromdagen; det är en fördel med melerade ögon, att de anpassar sig i färg =) Ibland är mina ögon mycket gråare än här.

    EmmaP: Tack! Det var Basteth och Söderstjärna från pret-ty, och jag. Väldigt kul!

    Linda: Tack =)

    Ninni: Tack! Jag är också mest för skimmer, absolut :)

    SvaraRadera
  7. Tack för en trevlig eftermiddag!
    Mejken var givetvis snyggare i verkligheten än på bild - liksom BÅDE färgglatt och nedtonat.

    SvaraRadera
  8. Sara S: Tack själv! Särskilt tack för den underbart goda tårtan =)

    SvaraRadera