fredag 9 april 2010

Alessandro Clementine




Jag fortsätter jobba mig igenom de tyska Alessandrolacken, och det är ett härligt jobb! Även Clementine var lättmålat, torkar snabbt och håller bra. Färgen är dessutom jättefin. Här ovan ser ni lacket i två lager, men utan överlack. Jag tror att detta är lacket som är närmast Essies Tart Deco, vad tror ni?




Här ser ni lacket när jag bara hade ett lager. Jag tycker att det också funkar riktigt bra, om man inte är kräsen gällandes lite synlig nagelkant. Hoppas att ni inte tröttnar på mängden orangea tyska nagellack än, jag har ju ett kvar!

Nu önskar jag er en göttig fredagskväll! Vi ses imorgon!

5 kommentarer:

  1. jag tänkte direkt på Tart Deco när jag såg bilderna innan jag läste din jämförelse. Men om bilderna gör lacket rättvisa måste jag nog säga att Clementine är snäppet snyggare än Tart Deco faktiskt. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag ska definitivt spana på detta märke nästa gång jag flyger via Tyskland.

    SvaraRadera
  3. Härlig färg men jag vet att jag själv aldrig skulle kunna bära den. Typisk en sån som smälter in i händerna och ser smutsig ut på mig. Men vackert på dig!!

    SvaraRadera
  4. Tina: Jag tror nästan också att det är ett snäpp snyggare, särskilt till min hudton =)

    Ninni: Ja, gör det!

    Des: =)

    Sminkan: Tack! Jag är ju extremt gulvit i hudtonen, det kan vara en fördel till vissa nyanser =)

    SvaraRadera