fredag 2 april 2010

Kalaslila


Igårkväll hade jag och en kär vän gemensam födelsedagsfest (ett tag i förskott för mig, och i efterskott för henne). Vi hade fantastiskt roligt, och trots att vi lagade stora mängder mat hann vi sminka till oss lite i sista sekunden.

Jag hade en mörkt grå klänning och lila naglar, så jag valde smink i samma färger. Tyvärr blir det inga produktbilder, för kamerabatterierna är slut och sambon och jag ska ge oss ut på påskturné vilken minut som helst.


Till ögonen använde jag skuggor från Stila och 24/7 glide-on eye pencil i Lust tillsammans med MUS Dusty smoke UDPP. Maskaran VibraLash och inlinerkajalen kommer från IsaDora.


Basen bestod av Laura Mercier Tinted Moisturizer spf 20 i Porcelain, Benefit Powderflage, Airbrush concealer från Clinique, samt Sculpt and Shape Powder i Bone Beige/Emphasize och Blush Ombre i Azalea Blossom från MAC . Visst syns rouget lite här?



På naglarna hade jag Essies mörklila skimmerlack Sexy Divide. Det tänkte jag försöka behålla påskhelgen igenom! Lila är en väldigt bra färg när man inte riktigt har planerat vad man ska ha på sig, den passar till mycket. Sexy Divide är ett av mina absoluta favoritlack. Fånigt nog lyckas jag aldrig riktigt fånga det på bild.



Men några sista nagelbilder säger jag: Glad påsk! Hoppas att ni alla har en skön påsk, och må era påskägg vara fyllda med gunk! (Jag har ett och annat gunkägg att visa, håll utkik!)


9 kommentarer:

  1. Härligt med lila! En riktigt Glad Påsk önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Underbart snygg sminkning och naglar. Lila är fint till påsk, så är det bara...
    Glad påsk på dig också!

    SvaraRadera
  3. Glad påsk till dig också Kerstin! Mina helgnaglar är nu CHG(High Roller) på naglar o tånaglar.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg makeup och naglar, passar dig perfekt!
    Glad påsk! :D

    SvaraRadera
  5. Läcker sminkning och läckra naglar. Sexy Divide måste jag köpa någon gång.

    SvaraRadera
  6. Ninni: Tack =) Glad påsk till dig också!

    Emma P: Tack! Ja, lila till påsk känns helt rätt! Glad påsk =)

    Peter: Tack! Och tack detsamma =) High roller är fint!

    Makeuponista: Tackar! Glad påsk till dig också =)

    Nailtastic: Tack! Jag tycker absolut att du ska slå till på Sexy Divide, du kommer inte att ångra dig =)

    SvaraRadera
  7. Hoppas festen var riktigt lyckad! Sexy Divide är ett jättefint lack så jag förstår att du gillar det!

    SvaraRadera
  8. Sexy Divide är så snyggt! Glader Påsker!

    SvaraRadera
  9. Sminkan: Det blev riktigt lyckat =) Tack!

    Badbomben: Tack! Glad påsk till dig också!

    SvaraRadera