söndag 4 april 2010

Aprikos, periska, apelsin och korall


När jag var i Wien i höstas slog jag till på ett minilack från Alessandro. Det visade sig vara både bra och snyggt, så när jag råkade på märkets vårkollektion i Hamburg förra helgen kunde jag inte lägga band på mig, utan plockade åt mig fyra fina lack: Love love love, Ver-million, Clementine och Golden opportunity.



Alldeles bredvid Alessandros ställ inne på Douglas, fanns en hel hylla Essielack. Naturligtvis spanade jag länge och väl där, Essie är ju mitt favoritmärke, men det är dyrt i Europa! Istället för att köpa tjusiga Tart deco (i bild till vänster) för 12 €, valde jag de fina Alessandrolacken i snarlika nyanser, ca 15 € för alla fyra. Hur hade ni valt?



Uppdatering: Jag hittade en bild där skimret i Love, love, love syns bättre. De andra tre lacken är krämlack.

14 kommentarer:

  1. Toppenval tycker jag, iallafall om lacken håller måttet och inte är svårmålade. Jättefina nyanser allihopa. :)

    SvaraRadera
  2. Jag hade också valt som du. 12 suro är i saftigaste laget, särskilt som man vet att man kan få dem så mkt billigare från USA...

    SvaraRadera
  3. Jättefina färger! Jag skulle också valt dem- ser fram emot att se hur de ser ut på!

    SvaraRadera
  4. Så hade jag också valt. Jag har sett detta märke på flygplatserna i Munchen och Frankfurt, du får rapportera om hur de sitter. Färgerna ser underbara ut och kommer att passa dig förträffligt.

    SvaraRadera
  5. Fyra är alltid fler än ett. Hade gjort som du. Lätt!

    SvaraRadera
  6. Tina: Tack!

    Emma P: Precis =)

    Veronica: Tack! Bilder kommer!

    Ninni: Jag lovar att rapportera =)

    Sminkan: Så sant! Skönt att ni håller med mig =)

    SvaraRadera
  7. Jag hade gjort precis som du! Är Golden Oppurtunity ett krämlack? Det ser spännande ut.

    SvaraRadera
  8. Nailtastic: Golden Oppurtunity är ett krämlack. Alla fyra är krämlack, men Love love love har lite skimmer i sig.

    SvaraRadera
  9. vilka små ljuvligheter...

    SvaraRadera
  10. Hade klart valt 4 över 1! De två första lacken var ju superläckra. Har förresten Tart Deco på ingång från Transdesign...

    SvaraRadera
  11. Fröken Frodig: =) Låter lovande med Tart Deco, det är så himla fint!

    SvaraRadera
  12. Linda: Tack! Färgerna är riktigt uppiggande =)

    SvaraRadera
  13. Jag tror koral ar jatte fin pa alla hudtoner...jag har sa mange in min stash! Fina farg!

    SvaraRadera