måndag 12 april 2010

AHA-upplevelser?

Jag kunde inte hålla mig ifrån apotekens Clinidermhyllor någon längre stund. Inte bara Hydra intense day cream, utan även Dual action 2-in-1 peeling and mask och Pure renewal cleansing foam slank med. Alla tre produkterna innehåller AHA-syror, som brukar fungera väldigt bra på min hud. Jag har hunnit snabbtesta Hydra intense, och första intrycket bådar gott! Att jag frestades även av regöringen skyller jag på min mamma för. Hon hade redan slagit till på den och jag testade den där i påskas. Bra skum i bra flaska!

Dual action
har jag ännu inte testat. Den kan användas som cellförnyande skrubbkräm eller som intensivt återfuktande mask. Jag är egentligen väldigt nöjd med min Blackhead Eliminating Daily Scrub från Neutrogena, men nyfikenheten tog överhanden, och en 2-1-produkt är väl trots allt bättre än en?


Som grädde på moset fick jag med en lite box med "Six beauty secrets" på köpet. Perfekt för att prova sig fram till vad man gillar och för att ta med på resor!

6 kommentarer:

  1. Vad är det för bra apotek som ger såna gåvor?
    är otroligt sugen på att testa cliniderm och se om det fungerar till min känsliga hy men tycker att det är lite svårt när det inte finns mindre prover att få tag på.

    SvaraRadera
  2. Skrubben/masken är hur bra som helst! Den har blivit en favorit hemma.

    SvaraRadera
  3. Lina: Det var ett Medstop-apotek. Nuförtiden händer det ibland att apoteken har prover, du får tjata lite =)

    Veronica: Jag har stora förhoppningar på den!

    SvaraRadera
  4. Jag har ännu bara provat rengöringsoljan och gillar den skarpt, men skulle inte tacka nej till att prova fler produkter.
    Tyvärr så har jag nyss köpt både ny dag- och nattcreme, samt dag- och nattserum plus vårdande olja från Culture Bio från Yves Rocher, så det känns sådär motiverat att gå och köpa nytt...vilka problem man har va?

    SvaraRadera
  5. Åh, vad roligt, hoppas att du gillar produkterna lika mycket som jag gör!

    SvaraRadera
  6. Saintbella: Rengöringsoljan låter spännande! Jag känner väl igen dina problem =) Vi skönhetsjunkies har det inte lätt!

    Des: Det hoppas jag också =)

    SvaraRadera