fredag 22 juli 2011

Citron och mint



Till cirkusnaglarna och grillningen i onsdags sminkade jag mig i citrongult och mintgrönt. Tyvärr tog jag inga bilder förrän det blivit alldeles för mörkt, men så kan det gå när man har roligt!


Basen bestod i mitt nya Almost Powder Makeup spf 15 från Clinique, concealern Touche Èclatfrån YSL, bronzer och highlighter Snow Bunny ur The Bronzed & The Beautiful - French Riviera Edition från Too Faced, och rouget Azalea Blossom från MAC.

Till ögonen använde jag skuggorna In the Buff och Pink Cheeks ur Too Faceds Naked Eye Palette som highlighter, mintgrönt ur duon Cupcake Matte från IsaDora, gula skuggan Wish från Lancôme, UDDP som ögonprimer, läppstiftet IsaDora Jelly Kiss i Coral Punch, Clinique Instant Lift for Brows, Clinique High Impact Mascara över Clinique Lash Building Primer och världens bästa svarta kajal, Zero från Urban Decay.

Hoppas att ni också har en fin fredagskväll, och att inte ni eller några nära och kära befinner er i Oslo!

5 kommentarer:

  1. Är rouget nytt? Det ser urfint ut. Den gula skuggan ser guldig ut och det gillar jag skarpt!

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Kan tänka mig att det blev jättebra tillsammans med Coral Punch! :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt söt och fräsch sminkning!

    SvaraRadera
  4. Ninni: Tack! Rouget har ca 1,5 år på nacken. Ett Hamburgfynd!

    Josephine: Tack!

    Emma P: Tack!

    Sminkan: Tack!

    SvaraRadera