söndag 3 oktober 2010

Recension: Too Faced Naked Eye Kit


Nu är det väl ändå hög tid för en recension av Naked Eye Kit? Jag har haft min fina palett ett bra tag och hunnit testa den både till vardag och fest. Vad tycker jag då? Jag är mycket förtjust i själva skuggorna, både färgerna, den lättjobbade formulan och att paletten innehåller både matta och skimrande skuggorna. Pigmentering och hållfasthet är också bra!


Här ser ni skuggorna i de tre lookerna Day, Classic och Fashion. I Day ingår In the Buff, Pillow Talk och Like a Virgin, i Classic Birthday Suit, Satin Sheets och Unmentionables och i Fashion Pink Cheeks, Lap Dance och Stiletto. Mina swatches finns här!

De färdigkomponerade sminkningarna, de lättföljda instruktionerna och färgurvalet gör att Naked Eye Kit lämpar sig ypperligt för den som just börjat bygga på sin skugggarderob. De tjusiga skuggorna och den söta förpackningen gör att paletten passar alla...

Men, jag har inte bara ros, utan lite ris också: Jag kan inte för mitt liv förstå varför man gör en så stor (t o m lite otymplig) palett utan att ha med en spegel. Släpar man med sig en så stor palett sminkväskan vill man inte behöva kånka runt på en separat spegel också.

Gällande de medföljande penslarna blev jag positivt överraskad av den snedskurna syntetpenseln. Den är väldigt bra att måla eyeliner med. Skumgummiapplikatorn, däremot är kass, men jag gillar å andra sidan aldrig sådana. Sammanfattningsvis är Naked Eye Kit en riktig godbit som passar de flesta! I Sverige kostar den ca 350 kr och kan köpas i butik hos Matas eller på nätet hos By Bloom, Eleven, Nelly eller BeautyPlanet.
Betyg: 4,5 av 5

4 kommentarer:

  1. Den ser fin ut och verkar bra. men i jämförelse med naked-paletten känns den lite tam. och det är svårt att låta bli att jämföra dem känns det som. eller vad tycker du? Och hur står de sig mot varandra?

    SvaraRadera
  2. Den verkar vara precis det jag letat efter. Har så många mörka och färggranna skuggor - de är så roliga att köpa, men jag saknar en bra basgarderob med snygga neutrala färger. Tack för dina bra och tydliga foton. Bloggarna är alltid till stor hjälp när man planerar inköp. Webbplatserna är inte alltid så duktiga på att ha ordentlige bilder. Skickade precis iväg en beställning till Lookfantastic - det är ju rea nu! :)

    SvaraRadera
  3. Hrm, jag har visst missat att svara ordentligt här. Skumt!

    Emma P: De är faktiskt så olika att man lätt kan ha båda! UD.s skuggor är mer pigmentrika och metalliska, Too Faceds variant är mer avskalad och elegant. + i kanten för många highlightrar också!

    Sminkan: Tack!

    Kajsa K: Vad roligt att kunna vara till hjälp! Att hitta denna paletten på rea är ett riktigt fynd!

    SvaraRadera