måndag 11 oktober 2010

Avène Extremely Gentle Cleanser - Rengöring för känslig, intolerant hy

Extremely Gentle Cleanser är Avènes nya rengöring för känslig eller intolerant hud som lätt blir röd. Med endast nio ingredienser (inga från parabener eller färgämnen) ska den verka lugnande och efterlämna en silkeslen känsla. Extremely Gentle Cleanser kan användas med eller utan vatten.

Jag har egentligen inte extremt känslig hud, och brukar föredra lätt exfolierande rengöringar. Trots det är jag riktigt nyfiken på att testa denna rengöringen. Kommer jag att känna mig ren? Har jag varit fel ute när jag alltid sträckt mig efter tuffare produkter? Och framför allt: kommer det att dyka upp orenheter överallt, eller kommer de att bli bortkollrade av den lugnande effekten?

PS. Jag ska skriva mer om nattkrämen jag fick samtidigt så fort jag hinner! DS.

4 kommentarer:

  1. Spännande! Har du förresten testat nån ögonkräm från detta märke? Skulle snart behöva en ny och funderar på om Avéne skulle kunna vara ett alternativ.

    SvaraRadera
  2. Ohh vad spännande! Låter faktiskt som en rengöring just för mig, det är bara så rackarnas svårt att få tag på prover på den apotek som jag har häromkring..... Önskar de kunde ha provkit som man kunde köpa!

    SvaraRadera
  3. Det här lät riktigt spännande! Jag har känslig hy som lätt blir röd, så jag kan nog tillhöra målgruppen... Synd att vi inte kan spola fram i tiden för jag är väldigt nyfiken på om du kommer gilla den.

    SvaraRadera
  4. Låter som en lovande produkt den här. Du har ett pris hos mig lillisen!

    SvaraRadera