söndag 10 oktober 2010

Covet + Micromiss



Igår ordnade jag och några kompisar ihop en middag med isländskt tema (av oklar anledning). Märkligt nog fanns varken surhaj eller Svarta döden att få tag på ICA vid sextiden en lördagskväll... Helt orelaterat till kvällens tema hade jag en mörkt grön sminkning.

Jag var tvungen att fixa till mig redan på förmiddagen, eftersom jag skulle repa hela dagen och sedan gå direkt till festligheterna. Bilderna här är tagna vid lunchtid. På kvällen intensifierade jag sminkningen lite, men då var det på tok för mörkt för att fota.


På hyn hade jag Superbalanced Powder Makeup spf 15 Mineral Rich Formula, rouget Quartz Peach från Maybelline och concealern Touche Èclat från YSL under ögonen. På ögonen hade jag, på en bas av Urban Decay Eyeshadow Primer Potion (UDPP), gröna Micromiss från Brite Bird, gräddskimrande Bikini Line från Benefit, Urban Decay 24/7 glide-on eye pencil i Covet, brynpenna från H&M och IsaDora WigWham Mascara.

5 kommentarer:

  1. Ser nästan blått ut på bilderna, men det kanske är min dators inställlning, snyggt är det i vilket fall! :-)

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Covet ser härlig ut, Brite Bird likaså:)

    SvaraRadera
  3. Det är två fantastiska produkter så hur skulle man kunna misslyckas? Du är vackert som en dröm!

    SvaraRadera