torsdag 14 oktober 2010

Jag tänkte berätta kort varför bloggen tillfälligt tystnat, och varför jag inte läser hos er andra.

I måndags hände något fruktansvärt. Ett "okänt nummer" ringde i min mobil på lunchen, och personen i andra änden sa: "Hej, det är från polisen i Lund. Stämmer det att du är sambo med X?" Redan då blev jag alldeles knäsvag och trodde att jag skulle dö. Polisen fick komma och hämta mig på jobbet. Min älskade livskamrat och bästa vän har blivit påkörd av en bil och ligger nedsövd på neurointensiven med alldeles svullen hjärna. Jag (och övrig familj o vänner med mig, tack och lov) bara väntar.

Han hann bli sövd innan vi kom dit. När vi först kom till sjukhuset hittade de inte honom. Vi vet inte hur det är med honom och jag håller på att förgås. Jag sitter hos honom så mycket som möjligt. Han är så djupt sövd att han troligen inte märker något. Han måste vakna! Jag kan inte vara utan honom.

Nu vet ni var jag är. Jag har sporadisk tillgång till internet i i-phonen. Jag hoppas att jag kommer tillbaka hit längre fram.

42 kommentarer:

  1. nej!! Sånt här får bara inte hända... jag skickar all styrka jag bara kan för att han ska vakna upp så snart det bara går.

    Ta den tid du behöver så finns vi kvar när du är tillbaka.

    Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Skickar tusen och åter tusen varma tankar!

    SvaraRadera
  3. Åhhhh! Jag som trodde du var ute och jagade eftersom du läst jägarexamen. Men herregud, jag blir alldeles förskräckt och tårögd! Håller tummarna stenhårt för att allt blir bra med din man. Stor kram! Styrka till dig och din familj.

    SvaraRadera
  4. Åh stackars stackars er alla! Tusen kramar och hållna tummar från Göteborg!

    <3

    SvaraRadera
  5. Åhhh känner mig förtvivlad när jag läser det här, alldeles gråtfärdig!

    Fruktansvärt... Vet inte vad jag kan skriva förutom att vi tänker på dig och ber om ett mirakel. Många kramar från alla i vår familj.

    också Skönt att höra att du har ett bra stöd från Familj och Vänner.

    SvaraRadera
  6. Usch. Jag vet inte vad jag ska säga. Det är ju fruktansvärt! Jag skickar styrkekramar och håller tummarna fö att det bara går åt rätt håll nu!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Stackars er! Tänker på er. Massor av styrkekramar!

    SvaraRadera
  8. hej det är så hemskt detta som hänt din man. Jag tänker på er och önskar att allt går bra. människokroppen är mycket starkare än man tror och har fantastisk förmåga att läka. hälsningar Åsa-li

    SvaraRadera
  9. Jag håller tummar och tår för att din sambo ska repa sig och skickar mängder med styrkekramar. Tag hand om dig själv också, eller låt din familj och vänner göra det. Hälsningar Marianne

    SvaraRadera
  10. Tänker på er. Många många kramar.

    SvaraRadera
  11. Men gud jag får tårar i ögonen :( Många kramar till er båda och jag önskar er allt det bästa och att han återhämtar sig.. Vilken fruktansvärd rädsla som måste befinna sig i dig och hans nära och kära..

    SvaraRadera
  12. Fy vad fruktansvärt, även om vi inte känner varandra så skickar jag många varma kramar :(

    SvaraRadera
  13. Åh, så fruktansvärt. Hoppas verkligen han vaknar och blir bra igen. Jag tänker på er.

    SvaraRadera
  14. Usch så hemskt, skickar många bamsekramar åt er alla. Men kom ihåg att det är bra för honom att vara nedsövd just nu, då går det snabbare för svullnaden att gå ner. Jag vet att det känns hemskt att inte kunna göra något, men han får nog stöd av att ni är där så mycket som möjligt.

    SvaraRadera
  15. Åhh vad fruktansvärt! Hoppas verkligen att han vaknar och blir bra. Tänker på och skickar styrkekramar.

    SvaraRadera
  16. Hela min kropp blev genomfrusen när jag läste ditt inlägg. Fruktansvärt, ja det värsta man kan vara med om. Hoppas verkligen att allt kommer att gå bra och att han vaknar igen. Massor av styrkekramar från mig.

    SvaraRadera
  17. jag skickar också kramar i denna svåra stund! :'(

    SvaraRadera
  18. Åh herregud nej! Jag fick tårar i ögonen och blev alldeles kallsvettig när jag läste detta. Han klarar sig nog, stanna vid hans sida och prata med honom för jag är säker på att han hör dig.
    All styrka och massor med kramar till dig och dina närmaste.

    SvaraRadera
  19. Jag fick en rysning när jag läste detta inlägg och hoppas nu att detta går bra för er!! Skickar en massa varma kramar till dig och hoppas inom kort kunna få läsa att det gått bra för din älskade.Det är när man läser sådant här som man ska vara tacksam för varje dag i livet!

    SvaraRadera
  20. Nej vad hemskt. Jag kan inte ens tänka mig hur jag skulle må om det hände mig.
    Många stora stödkramar och tankar går till dig och alla de närmaste.

    SvaraRadera
  21. Du och din familj finns i mina tankar. Stora kramar.

    SvaraRadera
  22. Usch vad hemskt! Samma sak hände med en vän till mig förra måndagen, och hon vaknade upp igår som tur var. Hoppas att allt går bra för er, skickar många kramar och håller tummarna!

    SvaraRadera
  23. Åh herregud.
    Jag skickar kärlek, kraft och tankar till dig, din sambo och din familj. Hoppas han vaknar snart och mår bra!
    *stora kramar*

    SvaraRadera
  24. Vad hemskt. Håller tummarna för att det ska gå bra. Kram på dig

    SvaraRadera
  25. Hela kroppen stelnade till när jag läste inlägget! Gud vad hemskt :( Jag skickar tusentals kramar till er och hoppas på att allting kommer bli bra <3

    SvaraRadera
  26. Gullegulle, jag håller alla tummar och tår för att allt går bra! Styrka åt dig!

    SvaraRadera
  27. Fy så förfärligt! Jag vet inte vad jag ska skriva men du vet att jag tänker på er och håller alla tummar och tår och allt jag har för att det skall gå bra.. dom är så himla duktiga neurologerna där och dom kommer göra allt dom kan!

    <3

    SvaraRadera
  28. Vi tänker på er båda två, håller tummarna för att allt ska gå bra och skickar många styrkekramar!

    SvaraRadera
  29. Mina tankar finns hos dig o din sambo, hoppas att allt går bra.

    SvaraRadera
  30. Men herregud så hemskt! Förstår att det måste vara fruktansvärt, stackars dig och din sambo! håller verkligen tummarna för att allt ska gå bra och tänker på er!
    Kram E

    SvaraRadera
  31. Det måste vara fruktansvärt, tänker på er!

    SvaraRadera
  32. Neeej, vad hemskt!!
    Jag skickar de allra varmaste kramar och tankar jag kan till sambon, dig och alla övriga anhöriga.
    Jag håller tummarna för er!

    SvaraRadera
  33. Åhh, den värsta mardrömmen! Jag tänker på dig och din sambo, hoppas det kommer gå bra!!!!
    kram!

    SvaraRadera
  34. Nej, så hemskt! All styrka till er två.

    SvaraRadera
  35. Blir alldeles förskräckt över er hemska situation. Skickar massor med varma kramar till er. Det bara måste gå bra.
    Våra kroppar har ofta en otrolig förmåga till återhämtning även efter svåra skador.
    Tänker på er och hoppas så innerligt att allt ska gå bra. /Lina.

    SvaraRadera
  36. Nej, vad hemskt! Fick tårar i ögonen nu. Jag kommer att tänka mycket på dig, din sambo och era familjer i helgen. Jag hoppas, hoppas, hoppas att han kommer att klara sig. Massor av styrkekramar!

    SvaraRadera
  37. Men herregud, vad hemskt och fruktansvärt. Förstår att allt cirklar kring detta nu och vad som verkligen är viktigt i livet. Det går inte att föreställa sig, men man anar, vad du går igenom av oro, förtvivlan och hopp. Jag hoppas av hela mitt hjärta att han vaknar och kommer tillbaka till dig och blir återställd igen och att du kan hitta den styrka du så väl behöver nu. Hoppas du har bra stöd från familj och vänner. En stor kram till dig!

    SvaraRadera
  38. Vilken mardröm.
    Helt omöjligt att finna ord som på något sätt kan tänkas nå fram till en främling, som råkat ut för något sånt här.
    Från en medmänniska till en annan. Allt ljus, all lycka, all vakenhet och all medvetenhet i världen... Det önskar jag er.
    Kramar
    Christine

    SvaraRadera
  39. Usch vad hemskt. Tänker på er. Svårt att finna ord när man läser detta. Kram

    SvaraRadera
  40. Sitter här med tårar i ögonen. Inga ord kan trösta men jag tänker på er båda. Sänder all kraft jag kan till er. Bamsekram

    SvaraRadera
  41. Oj, många känslor. Skickar massor av positiv energi och tankar till dig och familjen. Kram

    SvaraRadera
  42. Vilken mardröm, jag skickar dig en massa stärkande tankar. Jag hoppas innerligt att allt blir bra så fort det bara går! Kramar

    SvaraRadera