måndag 4 juli 2011

Shopping i Innsbruck


Innsbruck var en himla mysig stad, som ett litet mini-Wien med eget Hofburg, caféer och fina hus. Givetvis fanns där Douglas och Bipa också. Jag köpte två fina lack från AlessandroDouglas (gäller att passa på när man är i Österrike eller Tyskland!) och ett från Bipas eget märke Look by Bipa. Lacknamn får jag återkomma med senare, nu är jag för hungrig.


Österrikiska apotek är inte heller dumma! Jag passade på att bunkra upp med Hydrance Optimal Light SPF 20 från Avène som precis tagit slut hemma hos mig.

8 kommentarer:

  1. Det orangea lacket såg härligt ut

    SvaraRadera
  2. Härlig shopping, hur var priserna där på t.ex. Avéne? :)

    SvaraRadera
  3. Shamrock: Den är ännu finare när man ser skimret ordentligt!

    Josephine: Avène är billigare i Österrike (troligen ännu billigare i Tyskland). Nu har jag inte riktigt koll på vad Euron står i, men jag betalade 21:50 € för denna tub. Såg den på apotek i Sverige idag för 305 kr... Det är dessutom inte alltid helt lätt att hitta just denna med spf i Sverige.

    SvaraRadera
  4. Douglas är toppen, både butiken och min ena son, för han heter ju så. :-)

    SvaraRadera
  5. Ninni: Jajemän :)

    Nailtastic: Ja :)

    SvaraRadera
  6. Fröken Frodig6 juli 2011 kl. 19:18

    Både snygga lack och bästa krämen, låter som en sweet deal :)

    SvaraRadera
  7. Fröken Frodig: Jag är mycket nöjd med min fångst :)

    SvaraRadera