fredag 14 oktober 2011

Recension: The Body Shop Big and Curvy Waterproof Mascara


Big and Curvy Waterproof Mascara (145 kr) från The Body Shop utlovar "volym och en kurvig definition – fransarna ser ut att få upp till nio gånger mer volym, och kurvigheten så fantastisk att den inte går att mäta". Jag har testat den ett bra tag, och ska nu berätta vad jag tycker.


En anledning till att maskararecensioner drar ut så på tiden för mig är att jag tycker att det är svårt att ta bra bilder. Nu måste man kanske inte ha bilder, men det är ju kul! Här har jag inte fått med någon bild utan maskara för jämförelsen, men ni ser iallafall hur Big and Curvy ser ut på.

Det är en lättmålad maskara som ger helt okej fransar, inte supermaffiga (nio gånger!? knappast!), men helt okej. Kurvigheten, tja, den går ju inte att mäta, men det ser snyggt ut! Den sitter bra också. För bra. Jag har inte så stor erfarenhet av vattenfasta maskaror (fattar inte riktigt poängen), men den är lite i svåraste laget att få bort, även med remover avsedd för vattenfast smink. För den som är ute efter en vattenfast maskara tror jag dock att den kan vara ett bra köp!
Betyg: 3 av 5

4 kommentarer:

  1. Jag är ute efter en ny vattenfast mascara, och velar fortfarande vilken jag ska köpa. Fram till nu tänkte jag Isadora, har för mig att den är ok, men kanske ska jag testa denna?
    I mitt jobb cyklar jag runt ibland, och ibland har jag bil (hemtjänst) så jag är ute i ur och skur. Ibland duschar jag vårdtagare i badrum som är dom en bastu. Det ställer lite krav på sminket. Även underlaget, det "porlar" av en ibland, speciellt sommartid klart.
    Ska nog kolla in denna mascara nästa gång jag kommer till en Body Shop!

    SvaraRadera
  2. Lotta: Det låter som en tuff miljö för smink! Kan absolut vara värt att spana in Big and Curvy Waterproof Mascara!

    SvaraRadera
  3. Är väldigt nyfiken på vilken remover du använde för att Enkelt ta bort denna mascara?

    Jag har testat många olika removers men ingen av dem klarade av att ta bort denna mascara utan gnuggande och gnuggande...

    SvaraRadera
  4. Carina: Jag tycke ju att den var lite svår att få bort. Jag använder genomgående Cliniques tvåfasremover, och den brukar vara bra.

    SvaraRadera