lördag 8 oktober 2011

Höstigt öga med IDUNs nya




Såhär såg jag igår när jag testade två av höstens nyheter från IDUN Minerals och Apoliva makeup. Översta bilden visar hur jag såg ut på jobbet. När jag kom hem lade jag till mörkblå kajal under ögat, inspirerad av Honis fina sminkning här. Mitt resultat blev inte riktigt lika intensivt och coolt, men jag kände mig fin ändå.


I dagens ser ni skuggorna Akleja och Sommargyllen från IDUN Minerals (färgprov här), rouget Valnöt och läppglanset Pion från Apoliva makeup (färgprov här), UDPP, concealer från Apoliva, 24/7 glide-on eye pencil i Bourbon från Urban Decay, Inliner Kajal i Blonde från IsaDora, Superfine Liner for Eyes i 02 Midnight från Clinique och Clinique Instant Lift for Brows. Maskaran är IsaDora-maskaran Big Bold Mascara Super Volumizing, men den hade visst smitit vid fototillfället.

11 kommentarer:

  1. Verkligen jättefint, och det framhäver dina ögon också! :)

    SvaraRadera
  2. Jättefint!
    Nyfiken på vad du tyckte om Apolivas grejer!
    Gillar örhänget också!

    SvaraRadera
  3. Jättefint, märker du hur kajalen under ögat öppnade upp ögat ytterligare? Tycker det är så kul att man kan påverka sånt med bara lite målarfärg. Tänk vad man kan göra, själv BLIR jag piggare när jag sminkar mig bara för att jag SER piggare ut med smink. Det är värt att anstränga sig lite på morgonen tycker jag för jag mår tamejtusan bättre av det. Älska smink!!!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Håller med Ninni, det öppnade verkligen upp för ögat med kajalen under ögat! :)

    SvaraRadera
  5. Jospephine: Tack snälla du!

    Lotta: Tack! Hittills verkar de bra, jag lovar att berätta mer när jag hunnit testa mer :)

    Jag gillar också mina hjortar. Hittade ett paket med 8 djurpar på H&M, mycket bra!

    Ninni: Tack! Nu när du säger det märker jag! Jag har alltid tyckt att det riskerar att tynga ned.

    Du har så rätt! Ser man piggare ut känner man sig piggare. Det hjälper mot nästan vad som helst!

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Jag sminkar mig sällan under ögat till vardags men lite kajal kan piffa till det rejält!

    SvaraRadera
  7. Honi: Tack! Och tack för inspirationen!

    Roxcat: Tack! Jag gör inte heller det så ofta, men nu ska det bli ändring!

    SvaraRadera
  8. jättefint! Och jag älskar fotkrämen! Tack! Helt underbar ju!

    SvaraRadera
  9. Sanna: Tack!

    Bra att den kom fram, och kul att du också gillar den :)

    SvaraRadera
  10. Wow vilket lyft! Supersnygg inramning med smink nertill också, mer sånt! Omväxling förnöjer. Kram

    SvaraRadera
  11. Lillasyster: Man tackar :) kram!

    SvaraRadera