måndag 12 september 2011

Lumene Blueberry Long-Wear Crystal Eyeshadow inklusive färgprover


Först ut för närmare presentation bland Lumenes höstnyheter är nya krämskuggan Blueberry Long-Wear Crystal Eyeshadow, som har hittat hem till mig i tre exemplar för testning. Det rör sig om en helt ny skugga med "marshmallow-liknande konsistens", som sägs kombinera det bästa av ögonskuggor i puder-, mousse-, baked- och flytande form.

I asken känns den inte alls marshmallow-aktig, men när jag applicerar den med fingret kan jag mer förstå pressreleasetexten det stämmer att skuggan "känns viktlös och smälter in” i huden. Det stämmer också att skuggan går bra att lägga i flera lager för en intensivare färg. Skuggan ska också vara "long-wear". Hur det är med den saken lovar jag att återkomma till när jag testat!


Här ser ni färgerna Ice Crystal, In the Meadow, och Archipelago


Här ser ni skuggorna swatchade på bar hud på handryggen. Bilderna är klickbara.


Tidigare i höstas sprang jag på hela gänget skuggor på Åhléns och passade på att snabbswatcha lite. Från vänster ser ni: 22. In the Meadow, 25. Berries in the Marsh, 20. Frosted Forest, 21. Magical Polar, 24. Archipelago och 23. Ice Crystal. (Jag hoppas att jag mappat färg och namn rätt, infon kommer från mina burkar och Makeupoholic som visar tre andra fina färger här.) Jag är rysligt sugen på att införskaffa ett exemplar av även den gröna skuggan så småningom.

Blueberry Long-Wear Crystal Eyeshadow innehåller varken doftämnen, parabener eller talk och kostar 110 kr/2,5 g.

5 kommentarer:

  1. De ser riktigt fina ut, och jag är väldigt nyfiken över hållbarheten och creaserisken.

    SvaraRadera
  2. Josephine: Jag testar i detta nu!

    SvaraRadera
  3. De är riktiga fina! :D
    Du får recensera senare ^^

    SvaraRadera
  4. Jag är också nyfiken på hur hållbara de här skuggorna är. De ser fina ut!

    SvaraRadera
  5. Blowfish: Omdöme kommer!

    Roxcat: Ja, så himla fina färger! Jag ska testa hållbarheten på olika underlag framöver.

    SvaraRadera