torsdag 1 september 2011

Dagens öga och dagens läppar


Dagens ögonbilder lämnar tyvärr en del övrigt att önska. Jag insåg också att jag sminkat mig på ett snarlikt sätt hela veckan. Tur att det snart är helg! Jag slänger in dagens läppar med snygga Ever Hip från MAC toppat med Lip Nectar Honey Bunch från The Body Shop också för att variera lite redan nu.


Vad tycker ni förresten om mina tänder? Min syster tycker alltid att jag "behöver" bleka dem. Jag håller inte med. Är skeptisk till tandblekning. Vår vän som är tandläkare tycker att kvinnor som vill ha vitare tänder ska använda rödare läppstift istället. Ett bra råd tycker jag! Tandkräm med blekeffekt vågar jag mig iallafall på. Just nu testar jag Clinomyn. Spännande att se om det funkar!

8 kommentarer:

  1. "Tandblekning! För dig som vill se ut som att du gurglat klorin!"

    Fortsätt du att vara skeptisk, det är jag med. Klicka bort varenda annons om tandblekning som dyker upp på FB.

    SvaraRadera
  2. Ser att du också testar Loccitan's handkräm, jag är helt frälst!
    Svar: Nu har jag ingen salong hemma, rummet ser mer ut som ett förråd för tillfället, annars hade jag fixat dina bryn ;)

    SvaraRadera
  3. Vackert, och jag tycker dina tänder ser fina ut! Jag har betydligt gulare tänder och dessutom missfärgnnigar sedan barnsben, men det har fått vara så så länge. Man behöver inte ha tippexvita tänder iaf..

    SvaraRadera
  4. UD paletten är så himla fin, vill ha! Tycker inte alls du behöver bleka tänderna, tycker dom är väldigt vita faktiskt.

    SvaraRadera
  5. Mrs Data: Ha ha :) Japp, skeptisk it is!

    Skincarebymalinr: Ja, den är tokbra!

    Åh, det hade varit jättesnällt! Jag får färga hemma så länge :)

    Roxcat: Tack! Nej, visst behöver man inte det. Tandläkartipset med rött läppstift är ju dessutom himla bra!

    Honi: Den är grym! Tack snälla du! De ser nog lite vitare ut på bild, och med läppstift :)

    SvaraRadera
  6. 1. Du behöver definitivt inte bleka tänderna! 2. Supersnyggt ;-)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker absolut inte att du behöver bleka tänderna! Själv kör jag med en polerborste (som ska ge vitare tänder) till min eltandborste, samt en whiteningtandkräm. Det funkar för mig!

    SvaraRadera
  8. Veronica: Tack!

    Des: Tack! Jag tycker egentligen inte heller det. Eltandborste och whiteningtandkräm kör jag också på. Och läppstift :)

    SvaraRadera