lördag 27 november 2010

Urban Decay Book of Shadows vol III



Nu har jag tjuvhållit ett tag på min andra läckerbit från Bootsbeställningen, mycket på grund av att mina bilder inte kan göra den rättvisa, men nu visar ändå. Urban Decay Book of Shadows vol III har äntligen landat hos mig! Paletten är lite större än jag förväntade mig. Ingenting man släpar med på resa, direkt, men förpackningen ack så fin. Utöver skuggorna ingår en liten Urban Decay Eyeshadow Primer Potion (UDPP) och 24/7 glide-on eye pencils i Zero och Ransom.


Skuggorna är rikt pigmenterade och färgerna är väldigt fina. Än har ingen sminkning med dem fastnat på bild, men det kommer så småningom. Jag jobbar på färgprover också, om ljuset tillåter.

18 kommentarer:

  1. Oh vilken must have! Vad kostade den?

    SvaraRadera
  2. Användbara färger. Ska till USA i vår och ska då försöka få med mig något liknande från Sephora

    SvaraRadera
  3. Oh, paletten ser grym ut! Ska bli kul att se hur du kombinerar skuggorna sen :)

    SvaraRadera
  4. Jag säger bara wow! Ska bli kul att se sminkningar sen. Själv är jag lite lat idag, känner inte för att blogga.

    SvaraRadera
  5. Visst är den fin! Jag älskar min och är glad att jag slog till på den fast jag itne hade tänkt det från början.

    SvaraRadera
  6. Underbara färger! :D

    SvaraRadera
  7. Åh vad kul! Den är verkligen superhärlig, jag är väldigt nöjd med mön. Ska bli jättekul att se dina sminkningar med den...

    SvaraRadera
  8. Linda: Jajemän =)

    Lilla mig: ca 30 pund i England!

    Shamrock: Åh USA! Du kommer säkert att hitta ngt riktigt fint!

    Josephine: Den är lika fin som den ser ut =)

    Ninni: Wow är helt rätt ord =) Jag har också lathelg. Skönt ibland!

    Lina: Ja! Helt sagolik!

    Living in a bubble: Ja =)

    Emma P: Ja! Jag har spanat så på din när du visat den i bloggen! Naturligtvis har jag redan testat en, del men det är inte lätt att visa i dessa mörka tider...

    SvaraRadera
  9. Ja jag vet ju det, kul att du fick tag på en egen! ja usch, det är så mörkt. jag fotar iofs alltid mitt smink med blixt så där kvittar det, men naglar tycker jag är svårt att fota utan dagsljus.

    SvaraRadera
  10. Och det var jag ovanför. Har två googlekonton vilket är lite knöligt. Ska försöka byta namn på detta ovanför...

    SvaraRadera
  11. Emma P: Du är så sjukt bra på att fota med blixt! Du blir ju aldrig utbränd eller blank =)

    SvaraRadera
  12. Ursäkta en riktigt dum fråga, men jag är ju en nybörjare ;)

    Hur vet man när man ska beskriva en skugga som pigmentrik? Är nöjd med de ögonskuggor jag har, men vet inte riktigt hur jag ska beskriva dem, så att läsaren vet hur bra de är.

    SvaraRadera
  13. Carina: Inga frågor är dumma, men den här är inte helt lätt att svara på =) Man får kanske jämföra med dem man har, eller med dem man testat i butik? jag tycker generellt att tex UD:s och Lancomes skuggor är pigmentrika, medan vissa av HM:s egna och Chanels (faktiskt) kan vara sämre pigmenterade.

    Om en mörkare färg inte ger täckning, utan bara blir en skir färgton på huden tycker jag att den är pigmentfattig. Jag vill att man ska kunna "arbeta upp" starkare färg för att jag ska vara nöjd. Hoppas att etta svaret hjälper dig =)

    SvaraRadera
  14. Oj, jag är så sugen på denna ask. Färgerna verkar vara varierande och så fina. Synd det är jul. Pengarna bara rulla iväg=)


    MVH Tikaha

    SvaraRadera
  15. Tikaha: Du får spana på reor efter jul =)

    SvaraRadera
  16. Jäklar vilka fina färger! :)

    SvaraRadera
  17. Emelie: Ja, de är extremt fina!

    SvaraRadera