tisdag 30 november 2010

Färgprover på Urban Decay Book of Shadows vol III


Ibland känner jag mig lite motvals mot att använda uttrycket "swatches" på svenska. Clara använder "färgprov" istället, det låter mycket bättre tycker jag. Här ser ni färgprover med och utan blixt på Urban Decay Book of Shadows vol III.


Skuggorna heter: Perversion, Uzi, Loaded, Kush, Midnight Cowboy Rides Again, Last Call, Rockstar, Money, Haight, Maui Wowie, Smog, Bordello, Radium, Snatch, Suspect och Phsycadelic Sister. Hojta till om ni vill se någon särskild skuggkombination!

10 kommentarer:

  1. Jag har också funderat just på ordet swatches men inte hittat något bra. Färgprov är ju klockrent. Ska minsann också börja använda det. Som vanligt ser den gröna skuggan helt underbar, UD är superduktiga på just grönt tycker jag:) Alltså jag har haft svårt att hitta lika fina gröna hos andra märken.

    SvaraRadera
  2. SminkJante: Vad kul att du också funderat över det =)

    Ja, UD är grymma på grönt! Jag har tre st riktigt fina gröna skuggor från BriteBird också, hoppas att man kan handla där snart igen!

    SvaraRadera
  3. Ser bra ut :) Vilken kamera använder du? Tycker att du fick fram fina bilder på din färgprover.

    SvaraRadera
  4. Alla ser fina ut! Verkar som att många har fastnat för grönt nu, så även jag... en grön sminkning vill jag se. :D

    SvaraRadera
  5. Jag är egentligen också allergisk mot att använda engelska när det finns alldeles utmärkta svenska alternativ (och för att jag jobbar som översättare ...).
    Men "Ridge Filler" har jag inte kommit på något bra svenskt namn för - någon som vet? (Och jag jobbar dessutom som nagelterapeut ...)

    SvaraRadera
  6. Du är duktig som orkar! Jag tycker det är apjobbigt att swatcha skuggor... Och ja, jag säger swtacha. Fina är de hur som helst:)

    SvaraRadera
  7. Carina: Tack snälla du!! Jag använder en ganska gammal kompaktkamera som jag tror är från Pentax. Jag vet att den är vattentät, men mer än så vet jag inte. *skäms lite*

    Mybeautyspots/Marika: Tack! Grönt kommer inom kort!

    Språkvårdaren: Skönt att vi är fler i kampen mot anglicismen =) Jag ska klura lite på Ridge Fillern, säg till om du kommer på ngt! Kanske har någon annan läsare något tips?

    SvaraRadera
  8. Verkar vara riktigt snygga skuggor, men ganska skimriga väl? Lite sugen på UD blir jag allt!

    SvaraRadera
  9. Fröken Frodig: Tack! Skimemrhalten varierar, några har metallisk glans, några är matta, några är normalskimriga och några innehåller t o m glitter (som jag inte är jätteförtjust i).

    SvaraRadera
  10. Emma: Oj, vi skrev visst samtidigt =) Jag gillar t o m att swatcha/färgprova, när ljuset tillåter. Ibland spanar jag på mina egna "färgkartor" när jag saknar sminkinspiration...

    SvaraRadera