onsdag 17 november 2010

Shoppat: Avène Hydrance Optimale Riche


För några veckor sedan panikköpte jag en tub Hydrance Optimale Riche från Avène när min hud stramade halvt ihjäl sig av torrhet. Jag har testat den både i rik och lätt version tidigare och visste att jag inte skulle bli besviken. Mycket riktigt! Hydrance Optimale Riche gör jobbet utan krångel. När vi låg på sjukhuset (helt extremt torr luft!) använde jag den både som dag- och nattkräm och nu använder jag den på dagen när jag känner mig extra torr, och på natten ibland ensam och ibland tillsammans med nattkrämen Ysthéal+Emulsion från samma märke. Hydrance Optimale Riche säljs på apotek och kostar ca 250 kr för 40 ml.

2 kommentarer:

  1. Måste nog testa lite från Avene snart... har både en skrubb och en sån där spray, tar snart fram dem ur förrådet! :-)

    SvaraRadera
  2. Ninni: Det tycker jag låter bra =)

    SvaraRadera