onsdag 3 november 2010

Recension: IsaDora WigWham Mascara


Nu har det äntligen blivit dags för mig att recensera IsaDora WigWham Heavy Lashes Mascara.


Här ser ni fina förpackningen! WigWham utlovar nya dimensioner till fransarna med karbonsvart pigment och en tjock spiralborste. Maskaran är också "fuktsäker", oparfymerad och, för hygienens skull, plomberad. WigWham finns i nyansen 01 Black Magic.


Jag har haft mitt exemplar ett bra tag och hunnit testa den till vardag och fest i de flesta väder. Hur lever den då upp till sina löften? Jo, riktigt bra! Man kan få till riktigt feta fransar i ett nafs och den sitter mycket bra på plats. Inte en tillstymmelse till nedfall under hela dagen/kvällen/natten.

Till en början hade jag lite svårt att komma överrens med både borsten och formulan. Hur jag än försökte fick jag kladd på ögonlocken och jag hade dessutom svårt att få bort maskaran på kvällen. Efter lite övning gick det dock mycket bättre! I början var jag också böjd att tycka att WigWham passar bäst som kvällsmaskara, men nu kan jag få fylliga bra vardagsfransar också. Ni får döma själva av resultatet nedan (bilderna är klickbara):





Sammanfattningsvis är WigWham en jäkligt bra maskara! Den håller vad den lovar och sitter där den ska. Utöver att den är så bra är det också alltid ett plus med oparfymerat, kliniskt testat och plomberat smink för min del.
Betyg: 5 av 5, rekommenderas starkt!

5 kommentarer:

  1. Den ser jättebra ut. Fast jag har dåliga erfarenheter av Isadoras mascaror, de brukar smula på mig...

    SvaraRadera
  2. Nämen oj, är den så bra! Nästan synd att jag har ett helt lager med mascaror härhemma då så jag får inte köpa fler på ett bra tag nu.
    :-)

    SvaraRadera
  3. Emma P: Jag har inte upplevt något smul från denna!

    Ninni: Ett välbekant i-landsproblem ;)

    SvaraRadera
  4. Jeg har og denne, og bruker den hver dag. Min nye favorittmascara! Supergod! :)

    SvaraRadera
  5. Hei: Vad roligt att höra! Jag behöver själv en ny snart!

    SvaraRadera