lördag 6 november 2010

Recension: ACO SPOTLESS 2 in 1 Mud Cleanser/Mask


Sedan jag fick senaste paketet från ACO SPOTLESS har jag testkört den kombinerade rengöringen/peelingen/masken ACO SPOTLESS 2 in 1 Mud Cleanser/Mask. Jag har använt den både som daglig rengöring och som mask.

Enligt ACO själva ska produkten effektivt ta bort smuts, rengöra porerna på djupet, verka milt exfolierande och förebygga orenheter. Hur funkar den då? Jo, riktigt bra! Den har hållit min hy i schack hyfsat och man känner sig riktigt ren utan att bli uttorkad. Doften känns inte så glamourös, men å andra sidan tycker jag det är bra att produkten är parfymfri. Jag gillar den både som mask och skrubb, ven om jag oftast vill ha lite mer riv och fler korn i en skrubb. Plus i kanten för att den fungerar bra även till att ta bort smink (inte ögonsmink, naturligtvis, men resten!).

Jag kommer utan tvekan att använda upp tuben, men är inte helt säker på att jag köper en ny när den är slut. Trots allt föredrar jag peelingar med ännu fler korn och återgår därför troligen till min gamla favorit från Neutrogena. Om man vill ha mer eller mindre riv är ju en smaksak, man jag kan utan tvekan rekommendera SPOTLESS 2 in 1 Mud Cleanser/Mask till alla som är sugna på en mild men effektiv multiprodukt. Det låga priser (69 kr för 150 ml) gör att den är mycket prisvärd!
Betyg: 4 av 5
Jag har såklart även testat ACO SPOTLESS Overnight Spot Treatment, mer om den och två liknande produkter kommer i ett senare inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar